بازگشت اعتراضی حمید مرادی و مصطفی دانشجو از بیمارستان به بند 350

0
265

صبح دبروز حمید رضا مرادی و مصطفی دانشجو، دو تن از وکلا و فعالان زندانی حقوق دراویش که در بیمارستان مرکز قلب بستری بودند، در اقدامی اعتراضی به زندان اوین بازگشتند.

ظهر دیروز مسئولین قضایی با ارسال نامه‌ای خواستار بازگشت مجدد حمید رضا مرادی و مصطفی دانشجو به بیمارستان شهدای تجریش شدند، و با وجود اینکه پزشکان این بیمارستان با توجه به شرایط این دو بیمار حاضر به ترخیص آن‌ها نبودند، باز هم بر انتقال این بیماران پا فشاری کردند.

دادیار قضایی علت بازگشت آن‌ها را تعلل در درمان عنوان کرده بود، در حالی که درمان این دو درویش بیمار بیش از سه ماه، در بیمارستان شهدای تجریش متوقف شده بود و در انتظار صدور مجوز انتقال به بیمارستان قلب بودند، زیرا به توصیهٔ پزشکان بیمارستان شهدا برای درمان بیماری‌های قلبی این دو درویش مناسب نبود.

این دو درویش زندانی با ابراز تاسف از اینکه لجبازی‌های مسئولین قضایی به حدی رسیده است که جان انسان‌ها را هم بازیچه قرار می‌دهند و حتی به جرات، در روند درمان و تشخیص بیماری نیز اظهار نظر می‌کنند، و با اعتراض به این نحو برخورد و همچنین عدم اعزام آقای افشین کرم‌پور به بیمارستان با وجود درد شدید، به زندان اوین بازگشتند.

پزشک معالج آقای مرادی در گزارش ترخیص وی این طور نوشت: «با توجه به نیاز مبرم به جراحی عروق، با دستور مقام قضایی علیرغم توجه اکید پزشکان به لزوم ادامه مراقبت‌ها و توضیح عواقب، قبول مسئولیت از سوی مقام قضایی، تحویل مامورین زندان شد»

این انتقال در حالی انجام شده که هفته آتی برای حمیدرضا مرادی وقت عمل عروق تعیین شده بود، وی از گرفتگی شدید عروق منتهی به پا رنج می‌برد، پزشکان بار‌ها قطعی هر دو پا را از عواقب تاخیر در درمان وی اعلام کردند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور، مصطفی دانشجو نیز که از بیماری شدید تنفسی رنج می‌برد، اخیرا در زندان دچار آ-ریتمی قلبی شده بود که تا قبل از بازگشت به زندان، زیر نظر پزشکان مراحل آزمایشات و تشخیص را سپری می‌کرد.