بازسازی قتل در قطار اورینت اکسپرس توسط ریدلی اسکات

0
178

ریدلی اسکات کارگردان مشهور برای تهیه فیلم جدیدی از داستان آگاتا کریستی انتخاب شد.

استودیو فاکس حقوق نمایش کتاب رازآلود کلاسیک آگاتا کریستی یعنی “قتل در قطار اورینت اکسپرس” را خریداری کرده است. فاکس، ریدلی اسکات، سایمون کینبرگ و مارک گوردون را برای تهیه فیلمی جدید با اقتباس از این داستان استخدام کرده است. این استودیو در حال حاضر به دنبال نویسنده ای برای اقتباس جدید فیلم است.

رمان کریستی در سال 1934 منتشر شد و در آن کارآگاه مشهور داستان هایش یعنی هرکول پوآرو قتل یک مسافر را در قطاری که از استانبول حرکت کرده است، بررسی می کند. این کتاب به سرعت تبدیل به یکی از آثار کلاسیک رمزآمیز شد و در سال 1974 فیلمی با اقتباس از آن ساخته شد که آلبرت فینی در نقش پوآرو در آن بازی کرد. این فیلم موفق به دریافت 6 نامزدی اسکار شد و اینگرید برگمن نیز برای نقش آفرینی اش در این فیلم جایزه اسکار را برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن از آن خود کرد.

قطار اورینت اکسپرس امروز دیگر فعال نیست و هنوز مشخص نیست که آیا کمپانی فاکس و تهیه کنندگان قصد دارند فیلمی با پیش زمینه مدرن بسازند یا خیر.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، اسکات در حال حاضر در حال فیلمبرداری فیلم تاریخی جدیدش “هجرت” است. این فیلم داستان هجرت حضرت موسی را تصویر می کند و به سفارش کمپانی فاکس ساخته شده است.

کینبرگ هم به تازگی قراردادش برای گرفتن کنترل دنیای “اکس من” را با فاکس تمدید کرد. گوردون نیز به تازگی اعلام کرده که قصد ساخت یک فیلم “نارنیا”ی جدید با نام “تاریخ نارنیا: صندلی نقره ای” را دارد.