بازداشت ۱۱نفر به اتهام نشر جوک درباره خمینی

0
318

اسماعیل محبی‌پور٬ فرمانده سپاه ناحیه «ثارالله» شیراز از بازداشت ۱۱ نفر به اتهام توهین به روح‌الله خمینی در استان فارس خبر داد.

محبی‌پور به سایت رسمی سپاه فارس گفته که این افراد در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه نظیر «واتس‌آپ‌»، «لاین»، «وایبر»، «تانگو» و «تلگرام» مطالبی علیه خمینی منتشر کرده‌اند.

محبی‌پور افزوده بازداشت شدگان به «اشتباه» خود اعتراف کرده‌اند و «بیشتر طعمه سرویس‌های جاسوسی شده و بدون اطلاع از نیت دشمنان به این کار اقدام کرده‌اند.»

این فرمانده سپاه اضافه کرده «پرونده فریب خودگان برای سیر مراحل قضایی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.»

خبر بازداشت ۱۱ نفر در ارتباط با انتشار مطالب طنز در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه یک روز پس از نامه هشدارآمیز قوه قضائیه به وزارت ارتباط درباره ضرورت فیلتر این شبکه‌ها اعلام شده است.

به گزارش دیگربان، سایت محلی «فیروزنا» هم ۲۴ شهریور گزارش کرده بود که تعدادی در ارتباط با این موضوع در شهر «فیروز‌آباد» استان فارس دستگیر شده‌اند.

در هفته‌های اخیر در فضای «واتس‌آپ»٬ «وایبر» و «تانگو» مطالب طنزی درباره آقای خمینی منتشر شده که با خشم گروهی از مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شده است.

برخی از گزارش‌ها از دست داشتن تعدادی از نهاد‌های حکومتی در تولید و انتشار گسترده این مطالب در شبکه‌های مذکور حکایت دارد.