بازداشت پنج درویش گنابادى در دزفول

0
156

دادسراى دزفول، روز سه‌شنبه ٢٣ آذر، پنج نفر از دراویش گنابادى را که به دلیل اعتراض به سخنرانى توهین‌آمیز عده‌اى طلبه‌ی جوان علیه اهل طریقت و عرفان تحت تعقیب و پیگرد قضایی بودند، به علت عدم تودیع وثیقه، بازداشت کرد.

این پنج درویش گنابادى به نام‌هاى غلامرضا ابرکار، مسعود مجدی‌نسب، حسن دیاپور، قاسم مانگری و بهنام ملکی پس از بازجویی توسط بازپرس، حاضر به پذیرش وثیقه‌ی اعلامی مقام قضایی نشده و روانه‌ی زندان شدند.

 بنابر این گزارش؛ دادستانى این شهرستان همچنین علیه آقاى ابراهیم شنبدى، وکیلِ درویشان یادشده اعلام جرم کرده است.

دادستانى دزفول اتهام آقاى شنبدى را افشای اسناد و اوراق پرونده‌ی اتهامی موکلانش اعلام کرده است که این وکیل دادگسترى می‌بایست ظرف ۵ روز آینده براى دفاع در دادسرای دزفول حاضر شود.

به گزارش مجذوبان نور؛  یادآور مى‌شود پس از برگزاری نمایشگاه هفته‌ی دفاع مقدََس در شهرستان دزفول و سخنرانی تحریک‌کننده‌ی چند طلبه‌ی جوان علیه باور‌ها و عقاید دراویش گنابادى، جمعی از دراویش با حضور در این نمایشگاه خواستار تعطیلی آن شدند که با دخالت مأمورین انتظامی این تجمع به خشونت کشیده شد و تعدادی از دراویش بازداشت شده و از سوى دادسراى دزفول به اخلال در نظم عمومی، تخریب اموال عمومی، توهین به مقدسات و توهین به مقامات ارشد نظام متهم شدند.