بازداشت هواداران آیت‌الله شیرازی که پرچم سفارت جمهوری اسلامی در لندن را پایین کشیدند

0
304

چند نفر از هواداران آیت‌الله صادق شیرازی، از مراجع شیعه، با ورود به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی در لندن، پرچم جمهوری اسلامی را پایین کشیده و روی بالکن سفارت پرچم خود را بالا بردند.

پلیس لندن گفت ساعت ۱۶:۲۰ به وقت محلی به آنها گزارش شد که افرادی وارد سفارت شده‌اند. پس از آن ماموران به وضعیت رسیدگی کردند.

به گفته پلیس مهاجمان، که چهار نفر بودند، بازداشت شده‌اند.

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر جمهوری اسلامی در لندن، می‌گوید این افراد چماق و قمه داشته‌اند.

روز گذشته تعداد اندكي از طرفداران فرقه شيرازي به سفارت جمهوری اسلامی در لندن تعرض نموده و با شكستن پرچم، در حال شعار عليه مقامات كشور، و لعن عايشه، ابوبكر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه ديده شدند. پليس در محل حاضر است.

 صادق شیرازی از روحانیون منتقد حکومت ایران است و چند روز پیش گزارش شد که حسین شیرازی، پسر او بازداشت شده است.

به دنبال بازداشت حسین شیرازی، در کربلا هم تجمعی در اعتراض به بازداشت او برگزار شد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی می‌گوید عباس عراقچی “اعتراض شدید جمهوری اسلامی را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین” شده است.

آقای قاسمی گفته است سفیر بریتانیا در ایران، به خاطر این حادثه “عذرخواهی رسمی” کرده و حضور پلیس لندن در محل را به مقام‌های جمهوری اسلامی را اطلاع داده است.

خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، این اتفاق را “رفتار تروریستی” توصیف کرده است.

قاسم فهد، نماینده امور رسانه‌ای آیت‌الله شیرازی در لندن، گفت: “این افراد دوستداران آیت‌الله شیرازی هستند که مستقلا این کار را کرده‌اند.”

او تاکید کرد که این افراد ارتباط سازمانی با آقای شیرازی و نمایندگانش ندارند.

آقای فهد گفت که تجمع‌هایی اعتراضی در چند شهر عراق نیز برگزار شده است و “در روزهای آینده نیز اعتراضات مسالمت‌آمیز ادامه پیدا خواهد کرد.”

شبکه ماهواره‌ای فدک، که یک شبکه شیعی است، جریان پایین کشیدن پرچم را پخش کرد

مهاجمان به سفارت جمهوری اسلامی در لندن پرچمی آبی رنگ و عنوان “خدام المهدی” را بالا بردند.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی؛ این پرچم متعلق به گروه خدام المهدی است که یک روحانی شیعه به نام یاسر الحبیب تاسیس کرده است. آقای حبیب موسس تلویزیونی به نام فدک هم هست. این تلویزیون تصاویری از جریان ورود به سفارت جمهوری اسلامی و پایین کشیدن پرچم را پخش کرد.