بازداشت موقت طارق رمضان به اتهام دو مورد تجاوز

0
174

دادگستری فرانسه از طارق رمضان، اسلام‌شناس مشهور، به خاطر شکایت دو زن بازجویی کرده است. این استاد مطالعات اسلامی آکسفورد در سوئیس نیز در مظان اتهام آزار جنسی ده‌ها دختر از جمله یک فرد نابالغ قرار دارد.
دو زن فرانسوی از طارق رمضان، اسلام‌شناس معروف به اتهام تجاوز شکایت کرده‌اند. یک مقام قضایی می‌گوید این شکایت در اکتبر ۲۰۱۷ تسلیم دادگاه شده است. فرانس پرس می‌نویسد که از طارق رمضان در روز چهارشنبه ۳۱ ژانویه به همین دلیل بازجویی شده و دادگستری فرانسه برای او قرار بازداشت موقت صادر کرده است.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که طارق رمضان در ژنو نیز با اتهام مزاحمت جنسی علیه ده‌ها تن از محصلان دختر در فاصله زمانی ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۴ روبروست و یکی از قربانیان کمتر از ۱۸ سال داشته است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، یکی از شاکیان طارق رمضان، کنشگری فمینیست به نام “هندا عیاری” است که پیش‌تر، مسلمانی دو آتشه و همسر یک اسلامگرای سلفی بوده است. او دوشنبه (۲۹ ژانویه) در مصاحبه با روزنامه فرانسوی “پاریزین” ادعا کرد که طارق رمضان در سال ۲۰۱۲ در هتلی در پاریس به او تجاوز به عنف کرده است.

جزئیات این واقعه، بدون نام بردن از طارق رمضان، در کتابی شرح داده شده که هندا عیاری سال گذشته منتشر کرده است. او می‌گوید که حالا و بعد از افشاگری‌های دیگران در مورد تجاوزهای جنسی با کارزار Me Too جرات و قدرت فاش کردن نام متجاوز را یافته است.

خلاصه ماوقع به روایت هندا عیاری این است که او پس از جدایی از یک همسر اسلامگرا و سلفی، حجابش را برمی‌دارد و در فیسبوک با طارق رمضان آشنا می‌شود: «احساس گناه می‌کردم و دنبال پاسخ می‌گشتم که آیا تصمیم‌ام درست بوده یا نه. احساس آزادی می‌کردم اما طارق رمضان در فیسبوک مرا سرزنش کرد که چرا عکسی بدون حجاب و با آرایش از خودم گذاشته‌ام.»

عیاری افزوده که با طارق رمضان در اسکایپ و به صورت تصویری هم حرف زد و ادامه تماس‌های تصویری به این انجامید که در پاریس با او قرار ملاقات گذاشت. به ادعای هندا عیاری، دیدار در هتلی در پاریس با تجاوز به عنف و خشونت کلامی همراه بود: «چنان با خشونت و فشار با من رفتار کرد که فکر کردم خواهم مرد.»

شاکی دوم، زنی ۴۲ ساله است که نامش فاش نشده اما او نیز گفته که در سال ۲۰۰۹ از سوی طارق رمضان در هتلی مورد تجاوز قرار گرفت.

پدر بزرگ طارق رمضان، بنیان‌گذار اخوان المسلمین در مصر بوده است. او در فیسبوک این اتهامات را دروغ‌پردازی و تبلیغاتی واهی دانسته که از سوی مخالفان و دشمنانش هدایت می‌شوند: «این اتهام‌ها ساختگی هستند و هدف‌شان خدشه‌دار کردن تمام ارزش‌هایی است که من سال‌ها بدان اصرار و ایمان داشتم.»

به گزارش دویچه وله؛ طارق رمضان ۵۵ ساله محبوب مسلمانان محافظه‌کار و مورد انتقاد سکولارهایی است که او را به ترویج اسلام سیاسی متهم می‌کنند. او منادی و مبلغ سازگاری اسلام با هنجارهای اروپایی است.