بازداشت مهديه گلرو و تهديد زنان معترض به اسيد پاشى

0
251

مهديه گلرو از اعضاى كانون شهروندى زنان كه سال ٨٨ دستگير و ٣٠ ماه را در زندان سپرى كرده بود، صبح امروز پس از يورش ماموران امنيتى به خانه اش بازداشت شد.

مهديه گلرو كنشگر كانون شهروندى زنان، يكى از كسانى است كه روز ٣٠ مهرماه به همراه جمعى ديگر از فعالان جنبش زنان در مقابل مجلس شوراى اسلامى جمع شدند و تصاوير آنان در رسانه ها منعكس شد.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از مركز حاميان حقوق بشر، افرادى كه در اين تصاوير ديده مى شدند از جمله مهديه گلرو، نوشين احمدى خراسانى و نرگس محمدى در دو روز گذشته به طور مستمر تلفنهاى مشكوكى با شماره نامعلوم دريافت كرده اند. امروز ماموران به خانه مهديه گلرو رفته و پس از به هم ريختن خانه و وارسى اسباب و وسايل شخصى او، وى را به همراه بردند.

علت تجمع فعالان زن در مقابل مجلس در روز ٣٠ مهرماه اعتراض به اتفاق اسيدپاشى به صورت چند زن در اصفهان بود كه همزمان با تصويب كليات طرح حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منكر در مجلس رخ داد. تصويب نهايى اين طرح، مستمسكى به دست كسانى خواهد بود كه به بهانه حجاب زنان، آنان را مورد تهديد يا حمله فيزيكى قرار بدهند. اسيدپاشى به صورت زنان به همين بهانه مبارزه با بدحجابى صورت گرفته است.

لازم به ذکر است؛ مهدیه گلرو یکبار در ١١ آذر ۱۳٨٨ بازداشت و بار دوم بسال ۱۳٨٩ به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.