بازداشت علی(امیر) امیرقلی، سومین عضو تحریریه نشریه آنلاین گام

0
306

یک منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود گفت علی(امیر) امیرقلی فعال کارگری و عضو تحریریه نشریه سیاسی صنفی و فرهنگی آنلاین گام، بازداشت شده است. این منبع همچنین نسبت به وضعیت سلامت او با توجه به بیماری دیابت امیرقلی و نیاز مبرم به دسترسی به داروهای دیابت،‌ ابراز نگرانی کرد. هنوز نهاد بازداشت کننده او مشخص نشده است.

علی(امیر) امیرقلی سومین عضو تحریریه نشریه گام است که طی هفته‌های اخیر بازداشت می‌شود. پیش از او امیرحسین محمدی‌فرد، ساناز الهیاری(همسر امیرحسین محمدی‌فرد) و عسل محمدی بازداشت شده بودند که عسل محمدی پس از ۳۳ روز بازداشت با وثیقه ‌۴۲۳ هزار تومانیآزاد شد، اما سایر اعضای تحریریه این نشریه همچنان در بازداشت هستند.

این منبع در مورد بازداشت امیرقلی گفت: «قبل از این بازداشت دو بار به منزل او مراجعه کرده بودند، ولی به دلیل نبودن او در خانه موفق به بازداشت او نشدند.» او افزود:‌ «دو روزی بود که خبری از او نبود، با مراجعه به منزل او در بابلسر متوجه شدیم که در خانه‌اش نیست. پس از آنکه خبر بازداشت او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، او از طریق واتزاپ با پدرش تماس می‌گیرد و اطلاع می‌دهد که در لاهیجان و در منزل دوستش است و حالش خوب است.»

به گفت این منبع مطلع اعضای خانواده و دوستان نزدیک امیرقلی به دلیل آنکه پاسخ‌های او در واتزاپ «غیرطبیعی» بود، شک می‌کنند که خود او پاسخ تماس‌ها را نمی‌دهد. این منبع گفت: «پاسخ‌های او به پیغام‌هایی که دوستانش در واتزاپ برای او می‌فرستادند غیرطبیعی بود،‌ به طوری که به نظر می‌رسد خودش پاسخ نمی‌دهد. پس از آنکه او تمام تماس‌های تلفنی در واتزاپ، تلگرام و حتی تماس تلفنی مستقیم را هم پاسخ نمی‌داد، ما بیشتر نگران شدیم.» به گفته او پس از تماس‌های مکرر خانواده و دوستان و اسرار برای صحبت تلفنی با امیرقلی تلفن او خاموش شد به طوری که دیگر امکان تماس گرفتن با او میسر نبود.

این منبع گفت خانواده امیرقلی برای اطمینان از آنکه او در منزل دوستی است که گفته است، به آنجا مراجعه کرد ولی او در آن آنجا هم نبود.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ علی(امیر) امیرقلی پس از  تحمل دو سال و نیم حبس برای اتهام‌هایی همچون «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبری»، «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی»، «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات» و «تبلیغ علیه نظام» در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ از زندان رجایی‌شهر آزاد شد.