بازداشت سه “سلفی” در ارومیه

0
222

همزمان با تحرکات گروه‌های تُندروی اسلامی در مناطق کرد نشین ایران، سه تن از اعضای این گروه‌ها در ارومیه بازداشت گردیدند.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از کُردپا، مأموران امنیتی در شهر ارومیه سه عضو گروه‌های تندروی اسلامی را بازداشت و روز گذشته نیز به زندان ارومیه انتقال یافتند.

این افراد که دو تن از آنان تبعه‌ی کُردستان ـ عراق می‌باشند در نوزدهم مردادماه بازداشت شده بودند.

یک منبع مطلع در ارومیه هویت افراد بازداشت‌شده را کیوان یوسف‌زاده، دلیر رمضان اسماعیل و شوان حاجی زبیر عنوان کرد که وثیقه‌ی ١٠٠ میلیون تومانی برای آنها صادر شده است.

به گفته‌ی این منبع، “بازداشتی‌های دو هفته قبل ارومیه از اعضای گروه‌های سلفی هستند که در روزهای اخیر و همزمان با تحولات عراق و سوریه تحرکات خود در شهرهای و روستاهای کردنشین را افزایش داده‌اند”.

همچنین گزارشات ارسالی به آژانس حاکی از تردد “افراد مسلح مشکوک” در مناطق مرزی کردنشنین ایران است.

در روز بیست و پنجم مردادماه در روستای “تلیم‌خان” از توابع ماکو و اوایل ماه جاری نیز در دو روستای “کانی‌زرد” و “گل‌کانک” از توابع سردشت افراد مسلح ناشناس روئیت شده‌اند که به گفته‌ی ساکنین منطقه دارای ریش و سبیل‌های تراشیده بوده‌اند.

خبرنگار این تارنما در سنندج عصر روز گذشته گزارش داد که در خیابان پاسداران این شهر یک فرد سلفی شناخته‌شده به دختر دانش‌آموزی به سبب “عدم رعایت شئونات اسلامی و حجاب” حمله‌ور گریده و او را کتک زده است.

گفته می‌‌شود در یک سال اخیر مرگ مشکوک حداقل ٥ زن در سنندج به وقوع پیوسته که اجساد آنان پس از سوازندن، با پارچه سیاه رنگی پوشیده شدند.

پیشتر نیز گزارشاتی درباره حضور علنی گروه‌های سلفی در اماکن عمومی و پارک‌ها به ویژه در شهرهای سرپل‌ذهاب، سنندج، جوانرود، بانه و سقز منتشر گردیده بود.

در همین زمینه، نماینده حزب دمکرات کُردستان ایران در خارج کشور به رادیو فردا گفته: این افراد با لباس سیاه و پرچم سیاه در بعضی جاها به خیابان آمدند و شعار دادند و مرگ بر دموکرات و مرگ بر سکولار سر داده‌اند.

شاهو حسینی، جمهوری اسلامی ایران را به به حمایت از اینگونه افراد و گروه‌ها متهم می‌کند.