بازداشت سردبیر وبلاگینا در فرودگاه به محض ورود به ایران

0
143

آرش زاد، موسس و سردبیر وبلاگینا به محض ورود به ایران در فرودگاه بازداشت و به مکانی نامشخص منتقل شده است. یکی از دوستان نزدیک زاد احتمال داده که او توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده است.

“کمپین بین​المللی حقوق بشر در ایران” از بازداشت آرش زاد، موسس و سردبیر وبلاگینا خبر داده و نوشته که او روز دهم مرداد ماه ۱۳۹۴ به محض ورود به ایران و در فرودگاه بین​المللی امام خمینی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

​آرش زاد، کارآفرین و وبلاگ​نویس حوزه تکنولوژی است که در ترکیه اقامت داشت. او حدود ۸ سال است که در زمینه فناوری اطلاعات فعال بوده و مجموعه​های چون “زیگزاگ‌لب” و سرویس‌های “باایمیل” و “کفشدوزک” را پشتیبانی می‌کند.

به گزارش صدای آلمان، نریمان غریب از دوستان آرش زاد با تائید خبری دستگیری این فعال اینترنتی به کمپین بین​المللی حقوق بشر گفته که از دستگیری آرش خبر نداشته​اند تا اینکه از ایمیل شخصی‌ا‌ش برای او ایمیل‌های فیشینگ ارسال شده است.

غریب تصریح کرده پس از دریافت ایمیل​ها و پیگیری موضوع متوجه دستگیری آرش زاد می​شود. او همچنین با توجه به سابقه و نوع دستگیری​های قبلی احتمال داده که بازداشت زاد توسط ماموران سپاه پاسداران جمهوری اسلامی صورت گرفته است.