بازداشت دو فعال و وبلاگ نویس در مها باد و احضار یک شهروند

0
204

منابع خبری از بازداشت زانیار سامان پور و کامران قریشی، دو تن از فعالان مدنی در شهر مهاباد، و احضار یک تن دیگر گزارش داده اند. همچنین وضعیت دو شهروند دیگر که هفته گذشته بازداشت شده اند، نامعلوم می باشد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، روز شنبه هشتم شهریور ماه ۱۳۹۳، زانیار سامان پور و کامران قریشی، در مقابل دانشگاه آزاد مهاباد توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو متوقف و با زور و ارعاب، مجبور به سوار شدن در خودروی مزبور می شوند.

دانشجویانِ در حال تردد و همچنین یکی از شاهدان عینی عنوان کردند که ماموران لباس شخصی، مجهز به بیسیم و سلاح کمری بوده و این دو فعال مدنی را با خشونت سوار خودرو نمودند.

منبع کمیته، همچنین از بازرسی منزل این دو فعال و ضبط برخی وسایل آنان، از جمله کامپیوتر شخصی، مدارک و فایلهای صوتی و تصویری و دوربین های عکاسی گزارش داده است.

مراجعات مکرر خانواده های سامان پور و قریشی به مراجع انتظامی و قضایی برای دیدار با فرزندانشان بی نتیجه بوده و تنها یکی از مراجع به آنان گفته است که آنها توسط سپاه بازداشت شده و در یکی از قرارگاههای مربوط به سپاه به سر می برند.

آقایان سامان پور و قریشی، هر دو از وبلاگ نویسان و فعالان مدنی و حقوق بشری  بوده اند.

همزمان آقای کریم قریشی، یکی از شهروندان  نیز، به اداره اطلاعات استان کردستان احضار شده است، که از دلیل این احضار خبری منتشر نشده است.