بازجویی، تهدید و تحت فشار قرار دادن یک زندانی سیاسی در زندان مهاباد

0
156

جمعه شب ۱۸ اردیبهشت ماه حوالی ساعت ۲۳:۰۰ زندانی سیاسی علیرضا رسولی که در زندان مهاباد زندانی است به اداره اطلاعات مهاباد منتقل و چندین ساعت مورد بازجویی و تهدید بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.

بازجویان وزارت اطلاعات او را تهدید کردند پرونده جدیدی علیه او تحت عنوان اقدام علیه امنیت نظام بازگشایی کنند  این در حالیست که این زندانی سیاسی از بیماری سرطان رنج می برد و از هر گونه درمان نیز محروم می باشد.

افزایش فشارها و تهدیدها بر زندانیان سیاسی زندان مهاباد در حالی صورت می گیرد که مردم مهاباد در پی قصد هتک حرمت یکی از ماموران وزارت اطلاعات به فریناز خسروانی در این شهر که  منجر به جان باختن وی گردید به قیام و اعتراض برخاسته اند.

زندانی سیاسی علیرضا رسولی در اعتراض به عدم درمان بیماری سرطان تا به حال ۲ بار دست به اعتصاب غذا زده است .بار دوم اعتصاب غذای وی به مدت ۴۹ روز به طول انجامید و با وعده اینکه او را درمان خواهند کرد به اعتصاب غذای خویش پایان داد اما بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه او را به زندان مهاباد تبعید و همچنان بدون درمان او را رها کرده اند  و بطوردائم تحت فشارها ، اذیت و آزارهای مامورین وزارت اطلاعات قرار دارد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛ لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی علیرضا رسولی بدلیل تحصن در مقابل اداره آموزش و پرورش به دنبال آتش سوزی در مدرسه شین آباد بازداشت و به ۳ سال و نیم حبس محکوم شد و در طی این مدت با وجود بیماری سرطان در زندانهای ارومیه و مهاباد تحت فشار و بدون هر گونه درمان بوده است.