بابک زنجانی: متاسفانه همه به من می‌گویند صداقت نداری؛ ملک ایران زمین را 8 هزار میلیارد تومان به وزارت نفت فروختم؛ به همراه تصاویر

0
456

دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی در حالی صبح امروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران برگزار شد که وی تصویری از اموال خود در خارج از ایران را به قاضی دادگاه نشان داد.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از انتخاب، تاکنون 12 جلسه از دادگاه رسيدگی به پرونده متهمان نفتی برگزار شده است که 3 جلسه به قرائت کيفر خواست، 7 جلسه به قرائت دفاعیات زنجانی و یک جلسه نیز به قرائت کیفر خواست شرکت (Hk) از بابک زنجانی اختصاص پيدا کرده است.

گفتنی است ؛ در جلسه دادگاه روز گذشته بابک زنجانی به تشريح نحوه خريد ملک ايران زمين ، چگونگی همکاری با شهرداری درجهت ساخت پل صدر و معرفی کارگزاران بانک های خود پرداخت.

شايان ذکر است پس از ادعای مطرح شده از سوی بابک زنجانی مبنی بر ارائه بخشی از سهام يکی از بانک های خود به بانک ملت ،قاضی صلواتی دستور حضور نمايندگان حقوقی بانک ملت را در جلسات دادگاه صادر کرد.

مشروح جلسه دادگاه

بابک زنجانی در سیزدهمین جلسه محاکمه متهمان نفتی که در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد به موضوع ملک ایران زمین و تفاوت قیمت ثبتی با قیمتی که به او فروخته شده است اشاره کرد و گفت: پس از اینکه ملک ایران زمین به وزارت نفت معرفی شد، کارشناسی صورت گرفت و کارشناسان قیمت ملک را با 16 هزار متر مربع زمین، 824 میلیارد تومان اعلام کردند.

متهم پرونده نفتی اضافه کرد: به وزارت نفت گفتم تراکم ملک 170 هزار متر مربع است و به خاطر همین کارشناسی مجدد صورت گرفت. آقایان گفتند به دفترخانه مراجعه کنیم و کارهای لازم را انجام دهیم تا پاسخ کارشناسی دوم واصل شود.

وی توضیح داد: وقتی به دفترخانه مراجعه کردیم به آنها گفتم چون هنوز پاسخ کارشناسی نیامده نمی‌توان ملک را به شما منتقل کنم اما آقایان وزارت اطلاعات اعلام کردند کارها را انجام دهید تا جواب دوم هم بیاید.

زنجانی افزود: در دفترخانه قیمت ملک به صورت قیمت منطقه‌ای انجام شد و تفاوت موجود در مبلغ ثبتی و مبلغی که به من فروخته شده است، به خاطر همین موضوع است در اصل من این ملک را 8 هزار میلیارد تومان از آقایان خریدم و آنها قصد داشتند بدهی من را در ایران ثبت کنند و به همین خاطر ملک را به خودم به مبلغ 8 هزار میلیارد فروختند.

متهم پرونده نفتی همچنین درباره ادعای دادسرا که اعتقاد دارد شرکت اس سی تی در دوبی وجود خارجی ندارد گفت: متاسفانه همه به من می‌گویند صداقت نداری در حالیکه داشتن سوئیفت بدون ثبت مجموعه‌ای امکان ندارد. از طرف دیگر اگر شرکت اس سی تی دوبی وجود نداشت، تحریم نمی‌شدم.

قاضی صلواتی:از طریق سیستم I BAN 2 I BAN چه مقدار پول جابجا کردید؟ بابک زنجانی:۸۴ میلیارد یورو/قاضی صلواتی: چه مقدار آن مربوط به ایران بوده است؟/بابک زنجانی: ۲ میلیارد یورو/ *قاضی صلواتی:یک میلیارد یا دو میلیارد؟/بابک زنجانی:یادم نیست اما فکر میکنم ۵۰۰ میلیون یورو مربوط به بانک ملت بود، ۱۰۰ میلیون یورو مسکن و ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون یورو تجارت/*قاضی صلواتی:SCT BANKERS دبی مجوز فعالیت در ایران را داشته است؟/بابک زنجانی:کسی نمی تواند به من بگوید برای فعالیت SCT از بانک مرکزی مجوز بگیر/*قاضی صلواتی:بانک مرکزی صراحتا اعلام کرده مجوزی وجود نداشته است، این مقررات کشور است/بابک زنجانی: پول‌هایی که با گونی برای بانک های صادرات و ملت به دبی می بردم در سیستم بین المللی پولشویی است‎

زنجانی جا پای آمریکایی‌ها گذاشته است و ۱۰ میلیارد خسارت می‌خواه

مهدوی وکیل شرکت نفت در پرونده فساد نفتی، صبح امروز پیش از ورود به دادگاه، گفت: امروز قرار است اسناد مربوط به تحویل نفت به بابک زنجانی را به دادگاه ارائه کنیم.

وی گفت: دیشب ایمیلی از یکی از وکلای خارجی زنجانی دریافت کردم که در آن ما را تهدید کرده بودند که باید خسارت بدهیم.

غلامرضا مهدوی گفت: پیش از این آمریکایی‌ها از ما شکایت کرده بودند که 16 میلیارد یورو از ما خسارت بگیرند، حالا زنجانی جا پای آنها گذاشته و مانند آنها از ما خسارت 10 میلیارد یورویی مطالبه می‌کند.

خبرگزاری میزان متعلق به قوه قضائیه به عنوان تنها خبرگزاری مجاز به پوشش تصویریِ جلسات دادگاه بابک زنجانی برای اولین بار در جلسه دوازدهم دادگاه این متهم نفتی تصاویر وی را بدون سانسور منتشر کرد.

565064e01d3c6 565064e4ecf67 565064e8c8d97 565064e36d286 565064ea1f4c4 565064eb68255 565064ec52961 565064ed6e3f8 565064ee47bbb 565064ef7797c 565064f4520d2 565064fb03e62