«بابک زنجانی» رسما هتل های گران‌قیمتش را واگذار کرد به همراه سند

0
171

تا چند روز دیگر بررسی یکی از جنجالی ترین پرونده ها توسط دستگاه قضایی آغاز خواهد شد تا بالاخره مشخص شود ماجرای فروش 2.5 میلیارد دلار نفت کشورمان به یک فرد، چه ابعادی دارد و چه افراد و بخش هایی در این موضوع مقصر هستند.

بابک زنجانی که طی سالهای اخیر به یکی از مشهورترین افراد در کشور تبدیل شده، این بار پس از 2 سال تحقیقات گسترده قضایی و آماده شدن یکی از قطورترین کیفرخواست ها، پای میز محاکمه خواهد رفت تا چندگانه های سالهای اخیر قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده های مهم و تاثیرگذار، کامل شود و اعتبار بیشتری به این قوه موثر و مجری عدالت ببخشد.

تارنمای صبحانه گزارش نمود، با توجه به حجم گسترده بدهی بابک زنجانی که مورد تایید مسئولان مهم کشورمان قرار گرفته، حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه طی روزهای گذشته اعلام کرد که “وی وکالتی را به شخص امین داده تا با نظر دادستان اموال او شناسایی شود که چنانچه بانک مرکزی و وزارت نفت عین اموال را می‌خواهند به آن‌ها داده وگرنه اموال را فروخته و مبلغ را به آن‌ها پرداخت کنند”

از جمله مهمترین اموال زنجانی را می توان گروه هتل های سوری نت دانست که بر اساس اطلاعات وب سایت این گروه، شامل هتل سورینت مریم، هتل سورینت صدف، هتل سورینت تاپ رز و هتل سورینت قشم است. به عنوان مثال، هتل مریم از جمله گران قیمت ترین هتل های کیش محسوب می شود.

بررسی های صبحانه نشان می دهد چند ماه قبل و بر اساس صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت بین المللی گروه هتل های سوری نت، بابک زنجانی از این شرکت خارج و دیگر هیچگونه حق و سمتی در شرکت مذکور ندارد. همچنین فرد دیگری نیز که در این شرکت مسئولیت داشت، با دریافت سهم الشرکه خود، از شرکت خارج شده است.

با این اوصاف، به نظر می رسد اولین گام های عملی برای تسویه طلب این فرد برداشته شده و اگرچه تمامی اموال وی، کفاف بدهی اش را نمی دهد اما امید است آغاز این عملیات اجرایی، منجر به تسویه کامل و رسیدگی قاطع به پرونده وی شود.