ایزدیان باید بین استانی از کردستان، اقلیمی از عراق یا کشوری مستقل انتخاب کنند!

1
332

دکتر کاوه احمدی علی آبادی

عضو هیئت علمی دانشگاه آبردین با رتبه پروفسوری

عضو جامعه شناسان بدون مرز (ssf)

ایزدیان با بیشترین تعداد نسل کشی در تاریخ جهان، حمایت جامعه جهانی را دارند؛ ایزدیان باید بین استانی از کردستان، اقلیمی از عراق یا کشوری مستقل انتخاب کنند!

در میان تمامی اقوام، مذاهب و ملیت های مختلف جهان، ایزدیان با بیشترین نسل کشی و پس از آن ها یهودیان، پشتیبانی جامعه جهانی را با خود دارند. کشور مستقل و لائیک یهودیان یعنی اسرائیل سال هاست که تشکیل شده و ایزدیان نیز این حق را دارند که نوع حکومت سرزمین شان را خودشان انتخاب کنند. واقعیت این است تنها حاکمانی که به ایزدیان جفا نکرده بودند، کردها بودند (چون بسیاری ایزدیان را کرد می دانند) که پس از فرار به همراه ساخت و پاخت پیشمرگه ها با برخی از مقامات ترکیه (که خیال می کنند کسی نمی داند) که آنان را عملاً به دست جلادان داعش سپردند، آنان نیز اشخاصی مسئول و قابل اتکا در شرایط دشوار نشان ندادند.

حالا که بسیاری از ایزدیان با جانفشانی به موقع پ.ک.ک. از چنگال داعش نجات داده شدند، پیشمرگه ها و مقامات اقلیم نمی توانند خود را در برعهده گرفتن حاکمیت آن مناطق محق بدانند؛ حتی اگر دولت عراق چنین قراردادی را با شما به امضاء رسیده باشد؛ چون همان گونه که خود قبلاً نسبت به فرار بزدلانه ارتش عراق در مقابل داعش گفتید سرزمین و مرزهایی که با خون تان آزاد کردید، دوباره در اختیار افراد غیرمسئول قرار نمی گیرند! (عوض گله ندارد) مگر این که ایزدیان طی یک همه پرسی خودشان ترجیح دهند که به عنوان استانی مستقل از کشور کردستان عراق باشند؛ در هر صورت انتخاب با آنان است و تصمیم درمورد حضور یا عدم حضور پ.ک.ک. برای تأمین امنیت شان با آن هاست و نه پیشمرگه ها و مقامات اقلیم یا دولت عراق و شما تنها باید به تصمیم شان احترام بگذارید (انحلال یک نهاد مردمی ایزدی نیز رفتار کودکانه دیگری بود که صورت دادید و با این بچه بازی ها می خواهید مسئولیت آن مردم را به شما واگذارند!).

اگر ایزدیان طی همه پرسی خواستند اقلیمی جداگانه از سرزمین عراق باشند باز مختارند؛ که البته من چنین گزینه ای را پیشنهاد نمی کنم وبا روالی که مجلس و برخی مقامات عراقی در پیش گرفته اند، جای هیچ اقلیت قومی و دینی و مذهبی در عراق نخواهد بود. اگر هم ایزدیان با رأی گیری همگانی خواستند حتی کشوری مستقل شوند، باز انتخاب با آن هاست. چون نسل کشی های پیاپی آنان که آخرین اش در قرن بیست و یکم روی داد، هیچ چیزی را در اولویت نسبت به تصمیم شان قرار نمی دهد و اگر لازم شد تمام قدرت های جهانی برای عدم تکرار آن فاجعه بسیج خواهند شد. تشکیل نیروهای ویژه برای دفاع از ایزدیان توسط خودشان حمایت کامل مرا دارد و پیشنهادم این است که در قالب دو نیروی نظامی، یکی منظم و دیگری نامنظم، آنان را سازماندهی کنید تا در موارد لزوم و به فراخور نوع تهدید، یکی یا هر دو سریع وارد صحنه شوند. بارزانی نیز خود را برای اعلام کشور مستقل کردستان آماده کند و تمامی مقدمه های کار را کلید زند و منتظر بماند تا به او گفته شود، “اعلام استقلال کند”. حجت تمام.

 

مقاله قبلیهمه توهین های اخیر سعید قاسمی به هاشمی رفسنجانی!
مقاله بعدینخستین تصویر از جسد بی جان هاشمی رفسنجانی
دکتر کاوه احمدی علی آبادی
دکتر کاوه‌ احمدی‌ علی‌آبادی‌ تاکنون تحصیلات دانشگاهی را در مقطع دکترای جامعه شناسی (Ph.D) با عنوان دانشجوی ممتاز از تگزاس و مقطع فوق‌ دکترای‌ (Post Doctoral of Philosophy) فلسفه‌ علم‌ به همراه گواهی "ارزیابی کمال" از دانشگاه‌ آبردین‌ (Aberdeen) در داکوتای‌ جنوبی‌ آمریکا به پایان رسانده و و اینک عضو هیئت علمی (ACADEMIC BOARD) دانشگاه آبردین (ABERDEEN) با رتبه پروفسوری (PROFESSORSHIP) است. ایشان موفق به دریافت درجه دانشمندی (scientist) در رشته فلسفه علم با رساله "روش شناسی علم و فلسفه" و انتخاب به عنوان دانشمند برجسته (Distinguished scientist) سال 2008 از طرف دانشگاه آبردین شدند. دارای 14 عنوان کتاب چاپ شده، 6 عنوان در نوبت چاپ، بیش از 45 پژوهش و مقاله علمی از کنفرانس ها و همایش های ملی و بین المللی و فراتر از 120 عنوان مقاله در نشریات کثیرالانتشار بوده و دارای 11 جایزه و لوح تقدیر و سپاس از جشنواره ها و مراکز علمی و آکادمی مختلف است. در حال حاضر ایشان عضو جامعه شناسان بدون مرز (Sociologists without borders (ss هستند.

1 نظر

  1. مقالات بسیار جالبی دارید اقای کاوه امیدوارم مقالات بیشتری از پشت پرده ها بنویسید مخصوصا ترکیه و اردوغان

نظرات بسته است