ایرباس در حال مذاکره با تهران برای ساخت قطعات هواپیما در ایران

0
161

یک نشریه آمریکایی گزارش می دهد ایران ممکن است ساخت قطعات هواپیما برای گروه ایرباس را آغاز کند، این کار بر اساس طرح هایی که در پی موافقت با فروش ۱۱۸ فروند هواپیما به ایران در دست بررسی است، صورت می گیرد.

ژورنال ترابری آمریکا به نقل از دفتر خاورمیانه ای ایرباس می گوید شرکت حوزه های همکاری صنعتی با ایران را که ممکن است شامل تولید قطعات و نگهداری و تعمیرات شود، ارزیابی می کند.

امین سالاری، رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران در مصاحبه ای گفت ایران در جریان سال ها تحریم برای حفظ قابلیت پروازی هواپیماها توانست توانایی ساخت قطعات هواپیما را به دست آورد، و می تواند تخصص های خود را با قیمت هایی بسیار کمتر عرضه کند.

در صورت رسیدن به توافق، ایران به عنوان یک فروشنده قطعات به ایرباس در خاورمیانه، به واحد استراتا در شرکت “توسعه مبادله” مستقر در امارات متحده عربی ملحق خواهد شد. این شرکت که در ابوظبی قرار دارد، و عملیاتش را در ۲۰۱۰ آغاز کرد، سفارش هایی به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از شرکت اروپایی و رقیب آمریکایی آن بوئینگ تا ۲۰۳۰ دریافت کرده است.

کشورهایی که قادر هستند خریدهای عمده ای انجام دهند، در موضع بهتری برای سهیم شدن در کار قرار دارند. سفارش های بزرگ شرکت های هواپیمایی اتحاد و امارات دست شرکت مبادله را تقویت می کند. ایران، که می خواهد صنعت هوایی خود را توسعه دهد، می گوید ممکن است به ۴۰۰ فروند جت در یک دهه نیاز داشته باشد.

به گزارش صدای آمریکا؛ سالاری گفت جمهوری اسلامی ایران حدود ۱۵ شرکت نگهداری و تعمیر هواپیما دارد که یک سوم آنها دولتی است.