ایران مغلوب میزبان مسابقات شد..!

0
173

وضعیت مبهم شاگردان حاتمی برای صعود..

تیم بسکتبال جوانان ایران آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان را به میزبان این رقابت‌ها یعنی جمهوری چک واگذار کرد تا نتیجه دیگر دیدار گروه دوم تعیین کننده سرنوشست تیم کشورمان برای صعود باشد.

به گزارش  مهر، سومین و آخرین روز یازدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان امروز شنبه در پراگ جمهوری چگ پیگیری شد.در چارچوب این روز از رقابت‌ها و از گروه دوم تیم ایران به مصاف تیم میزبان رفت و با نتیجه 60 بر 50 متحمل شکست شد. شاگردان مهران حاتمی بعد واگذار کردن نتیجه کوارتر نخست بازی، در کوارتر دوم به تساوی دست یافتند. آنها کوارتر سوم را هم با شکست به پایان رساندند در حالیکه کوارتر پایانی بازی را به سود خود تمام کردند اگرچه پیروزی در این کوارتر، به برتری آنها در مجموع بازی کمک نکرد.

نتیجه کامل دیدار تیم‌های ایران و جمهوری چک در روز پایانی مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان به شرح زیر است:

* جمهوری چک 60 – ایران 50

(20 بر 9)، (12 بر 12)، (8 بر 10)، (21 بر 18)

تیم بسکتبال جوانان ایران در حالی نتیجه دیدار برابر چک را واگذار کرد که در مصاف با آرژانتین در روز نخست مسابقات پیروز شد و در روز دوم نیز مغلوب لیتوانی، مدافع عنوان قهرمانی شد.

از روز پایانی مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان تیم‎های اسپانیا، کانادا، استرالیا، صربستان و چین نیز موفق به شکست حریفان خود شدند. نتیجه دیدارهای برگزار شده در روز سوم و پایانی مرحله مقذماتی مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان به شرح زیر است:

شنبه 8 تیرماه

گروه A

* کرواسی 76 – اسپانیا 86

* کانادا 93 – کره جنوبی 75

گروه B

* جمهوری چک 60 – ایران 50

* لیتوانی – آرژانتین

گروه C

* برزیل 45 – استرالیا 73

* سنگال 49 – صربستان 80

گروه D

* چین 81 – ساحل عاج 48

* آمریکا – روسیه

مرحله مقدماتی مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان با برگزاری دو دیدار به پایان می‌رسد. برنامه این دیدارها به شرح زیر است:

گروه B

* لیتوانی – آرژانتین

گروه D

* آمریکا – روسیه

در پایان دیدارهای مرحله مقدماتی مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان تیم‎های اول تا سوم هر گروه راهی مرحله دوم شده و در قالب دو گروه E و F دیدارهای خود را برای تعیین رده‎بندی تیم‌های اول تا دوازدهم دنبال می‌کنند.. تیم‌های چهارم هر گروه نیز در قالب یک گروه دیدارهای‌شان را برای رده‌بندی نهایی تیم‌های سیزدهم و شانزدهم پیگیری می‌کنند.

در حال حاضر تیم ایران با سه بازی، یک برد، 2 باخت و 4 امتیاز در رده سوم بعد از لیتوانی و چک و بالاتر از آرژانتین در رده سوم قرار دارد. با این اوصاف نتیجه دیدار آرژانتین برابر لیتوانی در تعیین موقعیت تیم ایران تاثیرگذار است.

تیم بسکتبال جوانان ایران طی سال‌های 2003 (یونان) و 2009 (استرالیا) در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان شرکت داشت اما هیچگاه موفق به صعود از گروه خود نشد. جوانان بسکتبالیست کشورمان در نخستین حضور در این رقابت‎ها به عنوان شانزدهم دست یافت و دومین حضور را با عنوان پانزدهم به پایان رسید.

تیم بسکتبال جوانان ایران سال گذشته با کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا یک بار دیگر صاحب سهمیه جهانی شد تا در یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان سومین حضور در این مسابقات را تجربه کند.

یازدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان تا 16 تیرماه در پراگ جمهوری چک دنبال می‌شود.