ایران عربستان را به حمله به سفارت‌اش در صنعا متهم کرد

0
337

وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که هواپیماهای عربستان سفارت این کشور در صنعا را مورد حمله قرار داده‌اند. عربستان سعودی نیروهای حوثی را متهم کرده است که از سفارتخانه‌ها برای انجام عملیات نظامی استفاده می‌کنند.

حسین جابر انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه ۱۷ دی (هفتم ژانویه) در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی این کشور مدعی شد که هواپیماهای عربستان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا، پایتخت یمن حمله کرده‌اند.

حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه حمله موشکی هواپیماهای عربستان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا که موجب وارد شدن خسارت هائی به ساختمان سفارت و زخمی شدن تعدادی از نیروهای حفاظت نمایندگی شد را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن این اقدام عربستان سعودی گفت: «این اقدام آگاهانه و عامدانه دولت عربستان نقض تمامی کنوانسیون‌ها و قواعد حقوقی بین‌المللی در زمینه حفاظت از امنیت و مصونیت اماکن دیپلماتیک در کلیه وضعیت‌هاست.»

جابر انصاری افزود: «مسئولیت این اقدام و همچنین جبران خسارت‌های وارده به ساختمان و جراحات وارده به تعدادی از کارکنان سفارت به عهده دولت عربستان است.»

در همین حال به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان تایید کرد که شامگاه چهارشنبه به وقت محلی “مواضع حوثی‌ها” در صنعا پایتخت یمن مورد حملات سنگین هوایی قرار گرفته است.

این سخنگوی نظامی همچنین مدعی شد که نیروهای حوثی از سفارتخانه‌های تعطیل شده برای انجام عملیات‌های نظامی استفاده می‌کنند. با این حال هنوز عربستان در مورد حمله به سفارت ایران در صنعا واکنشی نشان نداده است.

به گزارش دویچه وله؛ دولت ایران با وجود ابراز تاسف از این حادثه، عربستان سعودی را متهم کرد که در تلاش برای دامن زدن به تنش مذهبی در منطقه است.