ایران در مقابل آلمان تسلیم شد..

0
141

تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر صفر از آلمان شکست خورد.

به گزارش ایسنا، والیبال ایران در دومین دیدار خود مقابل آلمان در ست اول 25 بر 21 در ست دوم 25 بر 23 و در ست سوم با امتیاز 25 بر 22 از ژرمن‌ها شکست خورد تا به عنوان تیم پنجم گروه B رضایت دهد.

بیش از 15 هزار علاقمند والیبال از یک ساعت قبل از شروع دومین مسابقه تیم های ملی ایران و آلمان به سالن 12 هزار نفری آزادی آمده بودند. حتی جای سوزن انداختن روی سکوهای ورزشگاه نبود. همه و همه برای حمایت از ملی پوشان والیبال به استقبال جشن ششمین پیروزی تیم ملی در لیگ جهانی می‌رفتند.

تیم ملی ایران با پیراهن سرخ رنگ و ترکیب رحمان داودی، امیر غفور، علی مباشری، محمد موسوی، عادل غلامی، سعید معروف و فرهاد ظریف مقابل سیاه پوشان آلمان به میدان رفتند.

رحیمی، معاون اول رئیس جمهور همانند بازی نخست در سالن حاضر شد تا نظاره‌گر عملکرد ملی‌پوشان باشد. عباسی وزیر ورزش و جوانان نیز در سالن حضور دارد.

*ست نخست: 25 بر 21 آلمان

جو سالن به تمامی به سود تیم ملی والیبال ایران بود. ملی پوشان که با دیدن سیل حمایت هواداران سر از پا نمی‌شناختند کار را محکم آغاز کردند. توپ اول این مسابقه سرانجام پس از یک رالی طولانی بین دو تیم با هوشمندی امیر غفور به سود ایران رقم خورد. علی مباشری با ممارست و جنگندگی خود روی تور از بلند قامتان حریف یک سر و گردن سرتر بود. ایران خیلی زود از حریف چهار امتیاز جلو افتاد. سعید معروف انصافا به تنهایی بک تیم بود و در وقت استراحت فنی نخست دو امتیاز مستقیم برای ایران به ارمغان آورد.

در میان این هیاهوی عظیم محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال که از جایگاه بازی را می‌دید قطعا یکی از خوشحال‌ترین حاضران در سالن بود و لبخند رضایت لحظه‌ای از چهره‌اش نمی‌رفت. آلمانی ‌ها حرفی برای گفتن نداشتند. آن‌ها محکوم به شکست بودند. رحمان داودی در این مسسابقه هم با سرویس‌های تماشایی خود قبل زمین حریف را ویران می‌کرد. عادل غلامی ستاره شمالی والیبال ایران در این مسابقه همه کار می‌کرد. حتی در توپ گیری هم نقش پررنگی داشت و بارها با مشارکت در کارهای ترکیبی برای ایران امتیاز به ارمغان می آورد. در حالی که جریان بازی کاملا به سود ایران بود یکی دو اشتباه سهوی و تعلل در توپ گیری در امتیاز 10 همه چیز را به تساوی کشاند.

بازیکنان ایران قدری حریف را دست کم گرفته بودند. دفاع روی تور خوب تیم بروشگ و بازی‌سازی موثر کامپا آلمانی ها را یکی دو امتیاز جلو انداخت. ولاسکو دست به تعویض زد. زرینی به جای مباشری به میدان رفت. سرمربی تیم ملی از بازیکنانش می خواست که با دقت بیشتری کار کنند. هواداران همچنان تیم ملی را با تبل و سنج تشویق می‌کردند. آلمان 20 بر 17 از ایران جلو بود که ولاسکو دست به دو تعوبضه زد تا روند بازی را تغییر دهد. مهدودی و محمودی به جای غفور و معروف به میدان رفتند، اما دو تعویضه‌ها فایده نداشت و ایران در نهایت این ست را 25 بر 21 واگذار کرد.

*ست دوم: 25 بر 23 آلمان

ملی پوشان ایران پس از باخت در ست نخست قدری از نظر روحی ضعیف شده بودند. آنها نمی‌خواستند مقابل 15 هزار هوادار حاضر در سالن شکست بخورند. همین موضوع فشار کار را بر شانه‌های آنان دو چندان می‌کرد. ولاسکو در ست دوم باز هم زرینی را به جای مباشری به میدان فرستاد تا حمله تیم ملی را تقویت کند. هنوز موتور موسوی آنگونه که انتظار می رفت روشن نشده بود.

ایران دو سه امتیاز از آلمان عقب بود. بازیکنان قدری نا‌هماهنگ کار می کردند. به نظر می رسید هر کسی می‌خواهد بیش از وظیفه خود نقش آفرینی کند. وقت استراحت فنی نخست با بازی خوب قدرتی های آلمان با امتیاز 8بر5 به نفع تیم میهمان تمام شد. هواداران حتی ثانیه ای در تشویق ها مکث نمی کردند. ضعف دریافت در ست دوم ولاسکو را مجبور کرد تا پوریا فیاضی را هم به میدان بیاورد. ایران پنج امتیاز از حریف عقب افتاده بود. ولاسکو وقت استراحت گرفت. هواداران با شعار “ایرانی با غیرت” سعی در تهییج بازیکنان داشتند.

قطعا اگر ملی پوشان والیبال به خود می‌آمدند می‌توانستند جریان بازی را تغییر دهند. حمزه زرینی در حمله خوب کار می کرد در این دقایق حساس تنها با‌رقه “امید” ایران بود. تیم ملی والیبال ایران بدون تعارف در ست دوم خوب نبود. همین موضوع آلمان ها را تا هفت امتیاز از ایران جلو انداخت. سرانجام رگ غیرت سید محمد موسوی بیرون زد. او بهترین دفاع روی تور مسابقات تا اینجا بود و می توانست با آبشارهای سرعتی خود ایران را به بازی برگرداند.

انگار بازیکنان ایران تازه از خواب بیدار شده بودند. ولاسکو یک بار دیگر دست به دو تعویضه زد. بازی خوب محمودی و دفاع عالی از موسوی اختلاف امتیاز ها را به عدد سه کاهش داد. هواداران از بازگشت تیم ایران به بازی خوشحال بودند آن ها حالا دیگر برگشته بودند و به اصطلاح به تیم آلمان می گفتند که دیگر کار تمام شده است. به نظر می‌رسید عباسی وزیر ورزش ایران در این لحظات زیر لب ذکر می گوید و برای موفقیت تیم ملی دعا می کند. حالا دیگر شهرام محمودی از پشت خط با پرواز های دیدنی خود دریافت های حریف را نابود می کرد. تعویض های ولاسکو جواب داد. شیرمردان ایران در امتیاز 17 کار را به تساوی کشاندند. ایران هفت امتیاز اختلاف را جبران کرد. بازی موثر موسوی و پاس های طلایی مهدوی ایران را یک امتیاز جلو انداخت. سرمربی آلمانی ها مجبور شد تا وقت استراحت بگیرد تا از آماج حملات ایرانی ها بکاهد اما دیگر هیچ چیز نمی‌توانست جلوی بازیکنان ایران را بگیرد.

بازی پایاپای پیش رفت تا اینکه آلمانها در نهایت کار را به سود خود خاتمه دادند.

*ست سوم: 25 بر 22 آلمان

ملی پوشان ایران در ست سوم چیزی برای از دست دادن نداشتند. آن ها با تمام وجود برای برد به میدان آمدند اما کاملا مشهود بود که از نظر روحی شرایط مطلوبی ندارند. کمتر کسی پیش بینی می کرد که تیم ملی ایران پس از برد مقتدرانه روز قبل در دومین بازی دو ست به حریف بدهد.

علی جدیدی در ست سوم به جای موسوی وارد میدان شد. در این بازی زرینی که در دیدار نخست اصلا بازی نکرده بود، سیزده امتیاز به دست آورد و در سوی مقابل کالیبردا نیز با به دست آوردن 17 امتیاز بهترین بازیکن میدان شد.

حمزه زرینی حالا به تنهایی برای ایران امتیاز می گرفت. سعید معروف کاپیتان تیم ملی سعی می کرد همچنان روحیه ملی پوشان را بالا نگاه دارد. هواداران فریاد می زدند ایرانی با غیرت ایرانی با غیرت. تیم‌ بروشگ بازیکن شماره 15 آلمانی‌ها با قامت بلند خود خیلی خوب مهاجمان ایران را دفاع می کرد. آلمانی ها با تکیه بر همین دفاع روی تور خوب وقت استراحت فنی نخست را با برد پشت سر گذاشتند. ولاسکو در ست سوم باز هم ترکیب اولیه خود را راهی میدان کرده بود با این تفاوت که همچنان حمزه زرینی جای مباشری بازی می کرد. دریافت های خوب کامپا اجازه نمی داد آبشارهای غفور در زمین آلمان بنشیند. در ست سوم همچنان تا امتیاز 10 آلمان تیم برتر میدان بود. سرویس های خوب و هدفدار غلامی و آبشارهای تماشایی و فریبنده موسوی یکبار دیگر همه چیز را مساوی کرد. چند اشتباه فردی از آلمان های مکانیکی ایران را دو امتیاز جلو انداخت. دریافت های عالی آلمان اجازه نمیداد ایران اختلاف امتیازهای خود را زیاد کند. ولاسکو پس از آنکه وقت استراحت فنی دوم را به سود تیمش تمام کرد به گفت و گو با معروف و موسوی پرداخت. کاملا مشخص بود که قصد دارد بازی را به نبرد سرعتی ها ببرد. پاس های بریده معروف می توانست در این دقایق به کار تیم ایران بیاید. همانطور که عادل غلامی به خوبی قدر این پاس ها را می دانست و از آن ها امتیاز می ساخت. بازی در امتیاز 17 برای هر دو تیم مساوی پیش می رفت که نقش آفرینی مثبت کالیبردا باز هم آلمان را جلو انداخت. ولاسکو مجبور شد وقت استراحت بگیرد. ایران به آلمان رسید ولی ماشین امتیاز گیری ژرمن ها در نهایت از ایران سبقت گرفت و ست سوم را هم بانتیجه 25 بر 22 به سود خود پایان داد.