ایران حکم دادگاه آمریکایی علیه یک مهندس ایرانی را “ناعادلانه” خواند

0
186

وزارت امور خارجه ایران حکم قضایی در آمریکا علیه مظفر خزاعی، پیمانکار ایرانی تبار پیشین وزارت دفاع آمریکا را ناعادلانه دانست.

 مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه سوم آبان با اعلام این موضوع، زندانی شدن تعدادی از اتباع ایرانی در آمریکا به اتهام نقض تحریم‌های بین‌المللی را غیرقانونی دانست.

او گفت که “پیگیری‌های سیاسی و حقوقی” برای آزادی این زندانیان صورت گرفته و ادامه خواهد یافت.

رای دادگاه فدرال آمریکا برای مظفر خزاعی مهندس ایرانی-آمریکایی، که به تلاش برای ارسال اسناد نظامی ایالات متحده به ایران متهم شده بود، روز جمعه ۲۳ اکتبر صادر و او به ۸ سال زندان محکوم شد.

دادستان فدرال در ایالت کانتیکات پیشتر برای مظفر خزاعی پیمانکار پیشین وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، تقاضای ۱۰ سال حبس کرده بود.

به گفته دادستان آقای خزاعی در تلاش بود اسناد مربوط به پروژه جنگنده اف-۳۵ نیروی هوایی آمریکا را به ایران بفرستد تا در دانشگاه‌های دولتی ایران بررسی شود.

خزاعی همچنین به سرقت قطعاتی از کارفرمای خود که سازنده موتورهای جت است، متهم شده است. وی پیشتر خود را گناهکار دانسته بود.

وی در ژانویه سال ۲۰۱۴ در حالی که قصد داشت به مقصد ایران سوار هواپیما شود بازداشت شد.

به گزارش ایرنا و صدای آمریکا؛ اعتراض ایران به حکم آقای خزاعی، پیمانکار سابق پنتاگون، در حالی صورت می گیرد که قوه قضاییه جمهوری اسلامی شماری از شهروندان ایرانی را تحت عنوان همکاری یا ارتباط با دولت آمریکا یا “دولت متخاصم” محکوم کرده است.