ایران توافق خرید ۴۰ هواپیمای ملخ‌دار را از فرانسه نهایی می کند

0
516

اصغر فخریه کاشان، معاون وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی، گفته است که این کشور قصد دارد در روزهای آینده توافقنامۀ خرید ۴۰ فروند هواپیماهای ملخ دار را از شرکت فرانسوی “آی.تی.آر” که بزرگترین سازندۀ جهانی هواپیماهای محلی است، نهایی کند.
فخریه کاشان افزوده است که نمایندگان شرکت فرانسوی برای همین منظور در روزهای آینده عازم تهران خواهند شد. معاون وزیر راه و شهرسازی توضیحی در مورد مبلغ این معامله نداده است، هر چند وی افزوده است که سفارش خرید ۲۰ هواپیمای ملخ دار قطعی است و خرید ۲۰ هواپیمای دیگر به عنوان گزینه مطرح است.

2283394

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در جریان سفر حسن روحانی به فرانسه، ایران توافقنامۀ خرید ۱۱۸ هواپیمای مسافربری را با شرکت فرانسوی “ایرباس” امضا کرد که قرار است طی چهار سال آینده به ایران تحویل داده بشوند. معاون وزیر راه و شهرسازی ایران ارزش این توافقنامه را بین ۱۰ تا ۱۱ میلیارد دلار اعلام کرده است، هر چند پیشتر ارزش این توافقنامه ۲۵ میلیارد دلار برآورد شده بود.

1bfe882

رییس سازمان هواپیمایی ایران در آوریل گذشته گفته بود که این کشور به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هواپیمای مسافربری برای نوسازی ناوگان هوایی فرسوده اش نیاز دارد. ناوگان هوایی ایران هم اکنون دارای ۱۴۰هواپیمای فرسوده است که سن متوسط شان دست کم به ۲۰ سال بالغ می شود.