ایران به استرالیا نزدیکتر شد

0
181

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا برابر تیم ملی فوتبال تایلند به پیروزی رسید. این پیروزی در شرایطی به دست آمد که شاگردان کارلوس کی‌روش نتوانستند نمایش قابل قبولی داشته باشند اما با سه امتیازی که کسب کردند باعث شدند ایران یک گام به رقابت‌های جام ملت‌های 2015 در استرالیا نزدیکتر شوند.

 دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و تایلند در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا از ساعت 19 امروز سه شنبه به قضاوت عبدالله بولوشی از قطر در ورزشگاه آزادی آغاز شد که در پایان شاگردان کارلوس کی روش موفق شدند با نتیجه 2 بر یک حریف نه چندان مطرح و قدرتمند خود را شکست دهند.

تیم ملی ایران در این دیدار با ترکیب رحمان احمدی، پژمان منتظری، سید جلال حسینی، هاشم بیک‌زاده، حسین ماهینی(76 مهرداد بیت آشور)، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه(66 کریم انصاریفرد) رضا قوچان‌نژاد، محمدرضا خلعتبری و مسعود شجاعی(79 علیرضا جهانبخش) به میدان رفت و در 45 دقیقه اول فوتبالی سردرگم، بی برنامه و خسته کننده را به نمایش گذاشت.

در حالی که انتظار می رفت تماشاگران زیادی از این دیدار استقبال کنند اما کمتر از 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند و امیدوار بودند تیم ملی ایران نمایش تهاجمی داشته باشند اما در 45 دقیقه نخست کمتر حرکت مهیجی از سوی بازیکنان تیم ملی را شاهد بودیم. تنها موقعیت نیمه اول در دقیقه 14 بدست آمد که اشکان دژاگه در موقعیتی تک به تک توپ را از بالای دستان دروازه بان تایلند به روی تور انداخت.

دقایق باقیمانده نیمه اول هم بیشتر با پاس های پراشتباه بازیکنان و بردن بازی به کناره ها سپری شد تا شاگردان کارلوس کی روش یک نیمه کسل کننده را پشت سربگذارند و نتوانند علاقمندان به فوتبال را راضی کنند.

با شروع نیمه دوم انتظار از ملی پوشان بالاتر رفت و در شرایطی که روند کسل کننده بازی ادامه داشت، تماشاگران رو به تشویق تیم های باشگاهی خود پرداختند. این تشویق سرخابی در نهایت به تشویق علی دایی به عنوان نماد اعتراض به بازی ضعیف منجر شد و برای دقایقی فضا از بازی ملی خارج شد. با این حال کی روش با تعویض هایی که انجام داد کمی روند را تغییر داد که در دقیقه 69 اشتباه مدافعان تایلندی توپ را به سیدجلال حسینی رساند و او با ضربه پای چپ دروازه حریف را باز کرد.

بعد از این گل تیم ملی ایران طراوت بیشتری به خود گرفت و در حالی که هنوز تماشاگران روی سکوها آرام نگرفته بودند رضا قوچان نژاد در دقیقه 70 روی پاس خوب کریم انصاریفرد گل دوم تیم ملی ایران را به ثمر رساند تا به گلزنی هایش در تیم ملی ایران تداوم ببخشد. با این گل شور و اشتباق به روی سکوها بازگشت اما برعکس روند بازی این تایلندی ها بودند که در دقیقه 80 توسط تیراسیل دانگدا روی یک شوت از پشت محوطه جریمه به گل رسیدند.

به گزارش مهر، در دقایق پایانی بازهم تیم ملی ایران این شانس را داشت که برتعداد گل هایش اضافه کند اما کم دقتی بازیکنان این فرصت را گرفت تا شاگردان کی روش در یک دیدار خانگی برابر تیم نه چندان مطرح تایلند به پیروزی برسند. کریم انصاریفرد که در دقایق پایانی به زمین آمده بود در دقیقه 90 فرصتی ایده ال را از دست داد.

تیم ملی فوتبال ایران با این پیروزی 7 امتیازی شد و با توجه به تساوی لبنان و کویت در دیدار روز سه شنبه، یک گام دیگر به صعود به مرحله نهایی رقابت های جام ملت های آسیا در استرالیا نزدیکتر شد.