ایران برای نخستین بار قهرمان جام جهانی ورزشهای الکترونیک در پاریس شد

0
486

در جام جهانی ورزش‌های الکترونیک موسوم به ESWC نماینده برای نخستین مرتبه کشورمان موفق شد در رشته فیفا قهرمان شود. نوید برهانی که با لقب AdamanT از شهر اصفهان به عنوان نماینده ایران راهی این مسابقات شده بود در دور گروهی علی‌رغم آن که توانسته بود از ۳ بازیکن بالای جدول گروهش ۵ امتیاز کسب کند در مصاف با قعر نشینان جدول که خوب کار نکرده‌ بودند موفق نبود تا با ۱۰ امتیاز در رده چهارم از گروه ۸ تیمی قرار بگیرد. او بالاتر از نمایندگان سوئد٬ پرتغال٬ افریقای جنوبی و ژاپن قرار گرفت. در این مرحله صدر نشین گروه از کشور میزبان بود و بازیکن مطرحی به نام OVVY از کشور رومانی نیز در رده دوم قرار گرفت. بعد از آنها هم Levy از از هلند قرار داشت.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ تارنمای پردیس گیم گزارشی در این رابطه نوشت که در زیر می آید:

در مرحله ۱/۴ اما نوید به مصاف حریفی قدرتمند از کشور دانمارک رفت. بازی که در آن نوید توانست حریفش را ۶ تایی کند. دو بازی رفت و برگشت ۳-۱ به سود نماینده کشورمان به پایان رسید. در این بازی به قدری حریف دانمارکی درمانده و عصبی شده بود که دسته بازی را در لحظاتی از بازی رها می‌کرد.

با این نتیجه این جوان اصفهانی توانست به جمع ۸ بازیکن برتر راه یابد. در مرحله بعد اما کار برای نوید بسیار سخت شد چرا که باید یک بار دیگر به مصاف نماینده‌ای از کشور میزبان می‌رفت که از حمایت خیل جمعیت حاضر در مکان مسابقات سود می‌برد. وینچ فرانسوی که مدافع عنوان قهرمانی هم بود در مقابل نماینده شایسته کشورمان کاری از پیش نبرد. دو بازی اول این دو با نتیجه مساوی به پایان رسید و در بازی سوم AdamanT با سه گل حریف را شکست داد تا برای اولین بار یک ایرانی  در جمع ۴ بازیکن برتر قرار بگیرد.

 مسیری که نوید برهانی به گزارش تاربرگ شخصی اش برای رسیدن به  نیمه نهائی طی کرده است را در زیر مشاهده می‌کنید:

10623715_373688776122587_536350046792544985_o

تصاویری از این قهرمان جهان را در زیر می‌بینید: