ایتالیا از پذیرش نفت produced in iran سر باز زد

0
255

یک شرکت نفت ایتالیایی از پذیرش یک محموله نفت که گمان می‌رفت به جمهوری اسلامی متعلق باشد و با نام نفت عراق صادر شده، سرباز زد.

به گزارش وال‌ستریت ژورنال شرکت نفتی اِنی یک محموله نفتی عراقی را به دلیل ناهمخوانی با آنچه در قرارداد ذکر شده و این احتمال که محموله مذکور متعلق به جمهوری اسلامی باشد، نپذیرفت.

شرکت نفتی اِنی یک شرکت چند ملیتی است که دفتر اصلی آن در رُم، پایتخت ایتالیا، قرار دارد.

محموله نفتی که انی از پذیرش آن خودداری کرد، در یک کشتی متعلق به لیبریا باز زده شده و به مقصد پالایشگاه میلازو، در شهر سیسل ایتالیا در حرکت بود.

سخنگوی این شرکت نفتی گفت که مشخصات این محموله با آنچه که در قرارداد خرید آن از عراق قید شده بود ناهمخوان است. به گفته او مطابق قرارداد این نفتکش باید حامل نفت عراق می‌بود اما مشخصات نفتی که بار زده شده، با نفت خام جمهوری اسلامی همخوان است. این شرکت گفت مدرکی مبنی بر این‌که چگونه مبدأ جغرافیایی این محموله عوض شده است در دست ندارد، اما برای تبعیت از تحریم‌های آمریکا از پذیرش این محموله که احتمال می‌داد متعلق به جمهوری اسلامی باشد خودداری کرد.

به گزارش العربیه؛ یک شرکت تجزیه و تحلیل ترافیک دریایی به نام «ورتکسا» گفته است که نفتکش مزبور در حوالی ششم ماه می 2019 به کنار نفتکش دیگری در خلیج پهلو گرفته و مخازن خود را پر کرده است.