ایب ویگودا بازیگر «پدرخوانده» درگذشت

0
341

بازیگری که بیشتر به خاطر ایفای نقش سال تسیو در فیلم ماندگار کاپولا شناخته می‌شد، در ۹۴ سالگی چشم از جهان فروبست.

 اِیب ویگودا بازیگری که به خاطر کارش در فیلم «پدرخوانده» و سریال تلویزیونی «بارنی میلر» شناخته می‌شد، روز سه‌شنبه در سن ۹۴ سالگی از دنیا رفت. کارول ویگودا دختر این بازیگر خبر مرگ او را برای آسوشیتدپرس تایید کرد و گفت پدرش در خانه‌اش در نیوجرسی و در خواب از دنیا رفت.

ویگودا که می‌شد او را با صورت چرمی و چشم‌های گودش شناخت، در سال ۱۹۷۲ و وقتی به شهرت رسید که فرانسیس فورد کاپولا او را برای ایفا نقش سال تسیو در فیلم «پدرخوانده» انتخاب کرد. تسیو یکی از دوست‌های قدیمی ویتو کورلئون (مارلون براندو) بود که می‌خواست با کشتن پسر ویتو (آل پاچینو) کنترل خانواده را در دست بگیرد. در فیلم، مایکل پیش‌بینی می‌کند که پیشنهاد سال برای یک «نشست صلح» میان خانواده‌های مافیایی یک تله است و دستور کشته شدن او را صادر می‌کند.

1980211

موفقیت فیلم‌های «پدرخوانده» باعث شد چهره و صدای ویگودا به شهرت برسد و او نقش‌های بسیاری به دست بیاورد. با این حال نقش‌آفرینی او در سریال «بارنی میلر» بود که بیشتر از همه توجه‌ها را به او جلب کرد. برای ایفای نقش کارآگاه فیل فیش در این سریال، ویگودا سه سال پشت سر هم نامزد دریافت جایزه امی شد.

به گزارش مهر به نقل از گاردین، ویگودا حدود ۳۴ سال بعد از این مُرد که مجله پیپل شایعه مرگ او را پخش کرد. این مجله نوشته بود ایب ویگودای «فقید» در مهمانی اتمام سریال «بارنی میلر» شرکت نکرده و باعث به وجود آمدن سال‌ها گزارش‌هایی شد که می‌گفتند ویگودا دیگر زنده نیست. پاسخ جالب او هم این بود که عکسی برای مجله ورایتی گرفت که در آن او در یک تابوت نشسته و نسخه‌ای از مجله پیپل را در دست دارد. ​