اکتشافات فضایی احتمالا از سیاره زمین محافظت خواهد کرد

0
235

“جف بزوس” (Jeff Bezos)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت آمازون و رئیس شرکت “بلو اوریجین” اخیرا اظهار کرده است که راه نجات زمین از نابودی، اکتشافات فضایی و ایجاد سکونتگاه در فضا است.

“جف بزوس” اخیرا در مصاحبه‌ای با “سی‌بی‌اس ایوینینگ نیوز” (CBS Evening News) اظهار کرده است اکتشافات فضایی ممکن است راه حل خوبی برای جلوگیری از نابودی سیاره زمین باشد؛ زیرا اکنون انسان‌ها طی انجام فرایندهایی در حال تخریب و نابودی سیاره‌مان هستند.

“جف بزوس”، میلیاردر آمریکایی اخیرا طی مصاحبه‌ای از نگرانی خود درباره نابودی سیاره زمین گفته است و اکتشافات فضایی را راه نجات نابودی زمین دانسته است. 

“بزوس” معتقد است که تغییرات آب و هوایی و جمعیت زیاد افراد سراسر جهان، سیاره زمین را در معرض خطر نابودی قرار داده و راه نجات زمین از نابودی این است که بتوانیم زندگی جدیدی را در سیارات دیگر آغاز کنیم. وی طی مصاحبه خود اظهار کرد: انتقال صنعت و کسب و کار به فضا می‌تواند به کاهش تغییرات آب و هوایی کمک کند.

وی پیش‌تر طی سخنرانی‌اش در “Re:MARS” در لاس وگاس نیز اعلام کرده بود که هدف کمپانی او از رفتن به ماه نجات زمین است.

“بزوس” در ادامه مصاحبه خود افزود: سفر به فضا یک کار لوکس محسوب نمی‌شود؛ بلکه امری ضروری برای نجات زمین است. جمعیت جهان رو به افزایش است و این سیاره برای این حجم از جمعیت کوچک است؛ بنابراین برای حفظ تمدن و سیاره ما باید به فضا برویم. ما در حال نابودی این سیاره هستیم؛ بنابراین با رفتن به فضا می‌توانیم به حفظ این سیاره کمک کنیم. حرف من به این معنا نیست که به طور کل زمین را ترک کنیم، بلکه می‌توانیم به منظور حفظ زمین از اثرات مخرب تغییرات آب و هوایی، صنعت را به فضا منتقل کنیم که اگر این کار انجام شود، یک تغییر وضعیت بزرگ محسوب می‌شود.

البته “بزوس” برای عملی شدن این طرح نیز کارهایی انجام داده است، برای مثال وی چندی پیش از فرودگر قمری “بلو اوریجین”(Blue Origin) به نام “بلو مون”(Blue Moon) که برای نشستن بر سطح ماه طراحی شده است، رونمایی کرد. این فرودگر از برنامه‌های اصلی این شرکت برای انجام مأموریت‌های فضایی و اکتشافات سطح ماه است. شرکت “بلو اوریجین” معتقد است که می‌تواند دولت آمریکا را تا سال ۲۰۲۴ به هدفش که بازگشت به ماه است، برساند.

این شرکت به دنبال ساخت زیرساخت‌های سطحی بر روی ماه است تا کارآفرینان بتوانند کسب و کار فضایی خود را در آنجا راه‌اندازی کنند. “بزوس” در مورد امکان استفاده از منابع انرژی ماه و ارسال آن به زمین صحبت کرد، چرا که معتقد است ما در آینده مجبور به انجام این کار خواهیم بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، “بزوس” افزود: برای اکتشافات فضایی انسان‌ها نیازمند توسعه زیرساخت‌های لازم هستند که “بلو اوریجین” می‌تواند این زیرساخت‌ها را تأمین کند.