اژه‌ای: پیامک ارسالی به خبرنگاران تهدید نبوده است

0
854

اگر یک نهادی بخواهد دلسوزانه هشداری بدهد، باید آدرس و نشان خود را بدهد

به گزارش  خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از رسانه های درون مرزی، غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پیامک تهدیدآمیز به برخی خبرنگاران، از آن‌ها خواست که متن پیامک را بخوانند که متن پیامک به شرح زیر بوده است «هشدار!! هرگونه ارتباط و همکاری از طریق ایمیل و سایر وسایل ارتباطی با عناصر معاند خارج از کشور عمل مجرمانه و منجر به پیگرد قضایی خواهد بود ضروری است ارتباط خود را قطع نمایید. این پیامک به منزله هشدار امنیتی است»

اژه‌ای گفت: ما باید تحلیل کنیم و از هم جدا کنیم. یک وقت می‌گوییم یک پیامک از یک شماره نا‌شناس درست است یا غلط. اگر یک مرجع رسمی است خود را معرفی کند که سبب نشود فردا هم هرکسی هر چیزی بگوید که اگر من مخاطب بخواهم علیه او مراجعه‌ای داشته باشم، بتوانم شکایت کنم.

160701194436_sms_464x261_twitter_nocredit

او اضافه کرد: اگر یک نهادی بخواهد دلسوزانه هشداری بدهد، باید آدرس و نشان خود را بدهد که این خیلی هم خوب است و نه تنها اشکال ندارد، بلکه خوب است، اما اگر نمی‌دانیم از کجاست از این حیث اشکال دارد.

سخنگوی قوه قصاییه با بیان اینکه این پیامک به نطر من تهدید نیست، اضافه کرد: با فرض اینکه کسی که مرتبط با عناصر خارج از کشور باشد، این تهدید نیست بلکه خیلی هم خوب است. ما داریم کسانی که در دام قرار گرفته‌اند. برخی با آن‌ها تماس می‌گیرند که آن‌ها یا نمی‌دانند چه کسی است یا می‌دانند ولی در مراحل اولیه‌اند.

او افزود: اگر طرف با جریان ضدانقلاب خارج از کشور مرتبط است، این جرم است و خوب است که به او تذکر بدهند. این خیلی هم خوب است و مراتب پیشگیری از جرم است. در این پیامک هم گفته این آخرین مرتبه است. با فرض اینکه اصل این مبنا درست باشد، با توجه به اینکه ما داشتیم افرادی را که پول هایی گرفتند، نه تنها تهدید نیست بلکه ما استقبال می‌کنیم اما چنانچه دروغ گفته باشد، از این جهت اشکال دارد.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: اینکه آیا کسی شکایت کرده یا نه؛ من اطلاعی ندارم. اگر هر کس شکایت کند رسیدگی می‌شود و من هم اگر جای کسی که تذکر داده، باشم، حتما خودم را معرفی می‌کردم. خودم از این تریبون بار‌ها به مردم هشدار دادم و از خانواده‌ها خواهش کردم. از این رو کار بدی نیست.