اژه‌ای هاشمی و روحانی را «منافق» خطاب کرد

0
703

غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ معاون اول قوه قضائیه با «منافق» معرفی کردن حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی٬ وعده «شناسایی منافقان و نفوذی‌ها» را داد و اعلام کرد «منافقان و نفوذی‌ها» دستگیر و به «اشد مجازات» خواهند رسید.

محسنی اژه‌ای افزوده «منافقین به سر میز نشستن با شیطان بزرگ افتخار می‌کنند و قهرمانان و جان‌برکفان مردم خود را تحقیر می‌کنند، آن‌ها را عقب مانده، کلاغ و بی‌سواد می‌دانند.»

به گزارش تارنمای دیگربان؛ وی این اظهارات را در واکنش به موضع‌گیری‌های دو سال گذشته حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی در مقابل منتقدان خود بیان کرده است.

روحانی و هاشمی طی این مدت منتقدان محافظه‌کار خود را «بی‌سواد»٬ «بیکار» و «کلاغ» خطاب کرده‌اند که این نوع برخورد با اعتراض‌هایی در ایران مواجه شده است.

محسنی اژه‌ای هم با «منافق» دانستن این افراد گفته «ظاهر منافق با من و شما فرقی نمی‌کند، تابلوی مناطق با تابلوی مومن مشابه یکدیگر است.»

به گفته وی «ضربه‌ایی که منافق بر اسلام و مسلمین وارد می‌کند خیلی از موارد خطرش و فسادش از اقدامات کفار علیه اسلام و مسلمین بیشتر است.»

معاون اول قوه قضائیه در ادامه سخنان خود این پرسش را مطرح کرده که «همه منافقین عصر ما و امروز ما و منافقین سال ۹۴ کشور چه کسانی هستند؟ چگونه آن‌ها را بشناسیم؟ چگونه آن‌ها را افشاء کنیم؟»

اژه‌ای افزوده «از جمله خصوصیات منافق این است که هم با مومنین نشست و برخواست می‌کند و هم با دشمن آنان سر و سری دارد، با جملات دوپهلو و مبهم صحبت می‌کند و غیرشفاف است.»

به گفته وی «این افراد سعی می‌کنند دشمن را خودی جلوه دهند. توان خودی را کوچک و کم نشان داده، برای حل اختلافات به جای ارجاع به خدا و ولی فقیه آدرس غلط برای مراجعه به طاغوت و دشمن و مستکبر می‌دهد.»

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرده «منافق سخن و فعل و انفعالش مورد خشنودی دشمن است و در واقع دشمن سخن خود را از زبان منافق بیان می‌کند، منافق در مقابل مومنین حالت تکبر و نخوت دارد و در مقابل مستکبرین و سرکشان طاغوت نرم و به اصطلاح با زبان دیپلماسی سخن می‌گوید و لبخند می‌زند.»

به گفته وی «منافقین نفوذی در صف مومنین اگر برای رسیدن به هدف شومشان نیاز به زمان باشد صبر می‌کنند و عجله نمی‌کنند و چهره خود را زود مشخص نمی‌کنند.»