اپرا وینفری قدرتمندترین چهره سرشناس دنیا شناخته شد..

0
556

اپرا وینفری چهره بانفوذ رسانه‌ای بار دیگر از سوی دیگر مجله فوربس به عنوان قدرتمندترین چهره سرشناس دنیا انتخاب شد.

به گزارش خبرآنلاین، مصاحبه جنجالی اپرا وینفری با لنس آرمسترانگ که در آن اسطوره دوچرخه‌سواری برای اولین بار به دوپینگ اعتراف کرد، یک رویداد جهانی شد.

اکنون مجری سابق برنامه‌های تلویزیونی بار دیگر صدرنشین فهرست سالانه 100 چهره سرشناس قدرتمند دنیا به انتخاب مجله فوربس شده که روز چهارشنبه منتشر شد.

این غول رسانه‌ای نفر اول فهرستی است که امسال جانی دپ در آن جایی ندارد.

فوربس امسال برای انتخاب 100 چهره سرشناس قدرتمند از یک الگوریتم جدید استفاده کرد که برابر با آن چهره‌هایی قدرت بیشتری دارند که نفوذ خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی اعمال می‌کنند.

هرچند در میان 100 چهره سرشناس قدرتمند، 68 نفر مرد هستند، اما زنان در میان 10 نفر اول شش نماینده دارند.

oprah-winfrey-owns-it-for-harpers-bazaar-03

وینفری 59 ساله که اکنون شبکه تلویزیونی خودش را هدایت می‌کند، برای پنجمین بار است بر صدر فهرست فوربس قرار می‌گیرد.

وینفری بین ژوئن 2012 تا ژوئن 2013 حدود 77 میلیون دلار درآمد داشته که حدود نصف درآمد 165 میلیون دلاری او پیش از اتمام برنامه تلویزیونی معروفش در سال 2012 است.

وینفری پردرآمدترین فرد فهرست فوربس نیست، اما اشارات متعدد به او در رسانه‌ها و قدرتش در شبکه‌های اجتماعی او را بار دیگر قدرتمندترین چهره سرشناس دنیا کرده است.

لیدی گاگا خواننده جوان نفر دوم فهرست فوربس است و استیون اسپیلبرگ تهیه‌کننده و کارگردان در رده سوم قرار دارد.

رده‌های چهارم تا ششم نیز به سه خواننده زن اختصاص دارد: بیانسه ناولز (4)، مدونا (5) و تیلور سوئیفت (6). دو خواننده مرد هم در میان 10 نفر اول هستند: جان بون جووی (7) و جاستین بیبر (9). راجرر فدرر تنیس‌باز سوئیسی (8) و الن دجنرس بازیگر و مجری (10) فهرست 10 نفر اول را کامل می‌کنند.

جنیفر لوپز خواننده و بازیگر که پارسال نفر اول فهرست سالانه فوربس بود، امسال به رده دوازدهم تنزل کرده است.

دپ در فهرست امسال جایی ندارد، چون پارسال فیلم موفقی روی پرده نداشت و از شبکه‌های اجتماعی هم پرهیز می‌کند.

الگوریتم 100 چهره سرشناس قدرتمند اکنون قدرت افراد را در 11 قالب از جمله توئیتر، فیسبوک، یوتیوب و اورکات محاسبه می‌کند. درآمد، نفوذ در رسانه‌های چاپی و تلویزیونی همین طور قدرت بازاریابی هم لحاظ هستند.

ادل و بریتنی اسپیرز در فهرست امسال جایی ندارند، چون پارسال تورهای سودآوری نداشتند.

آنجلینا جولی که اخیرا فاش کرد برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه، خود را تحت عمل جراحی ماستکتومی قرار داده است، با قرار گرفتن در رده 41 فهرست فوربس، قدرتمندترین بازیگر زن است. او سال گذشته 33 میلیون دلار درآمد داشته است. نامزد او براد پیت در فهرست امسال حضور ندارد.

جنیفر لارنس (49)، جنیفر آنیستن (64) پس از جولی قدرتمندترین بازیگران زن شناخته شده‌اند.

هیو جکمن با قرار گرفتن در رده یازدهم قدرتمندترین بازیگر مرد است. او پارسال 55 میلیون دلار درآمد داشت. رابرت داونی جونیر (20) و لئوناردو دی‌کاپریو (21) پس از جکمن قدرتمندترین بازیگران مرد هستند.