اِما واتسن در «دیو و دلبر» بازی می‌کند

0
520

اما واتسن بازیگر نقش هرمایونی در مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» قرار است در نسخه زنده‌ای از داستان «دیو و دلبر» نقش اصلی را ایفا کند.

نسخه تازه‌ای از داستان «دیو و دلبر» این‌بار در قالب یک فیلم زنده با بازی اما واتسن در نقش بِل، شخصیت اصلی داستان ساخته می‌شود.

فیلم‌نامه «دیو و دلبر» را استیفن چبوفسکی و اوان اسپیلیوتوبولوس نوشته‌اند و بیل کاندان کارگردان «چکامه گرگ‌و‌میش: سپیده‌دم جدایی» 1 و 2 و «دختران رؤیایی» آن را  کارگردانی می‌کند.

گاردین دو‌شنبه‌شب گزارش داد که اما واتسن روز دوشنبه در صفحه فیس‌بوک خود این خبر را به اطلاع طرفدارانش رسانده است.

این بازیگر 25 ساله در یادداشت فیس‌بوکی خود با تأیید خبر حضور در نقش بِل در فیلم «دیو و دلبر» نوشته که نسخه اصلی انیمیشن «دیو و دلبر» دیزنی «چنان نقش بزرگی در بزرگ شدن من داشت که تقریباً سوررئال به‌نظرم می‌رسد که بخواهم در آواز «مهمان ما باش» حضور داشته باشم… کودک درون شش‌ساله من از خوشحالی الان روی سقف است. وقتش رسیده است که دوره کلاس‌های آواز را بگذرانم.»

فیلم انیمیشن «دیو و دلبر» استودیو دیزنی در سال 1991 روی پرده رفت و علاوه بر موفقیت بزرگ در گیشه، اولین انیمیشنی که بود که در تاریخ جوایز اسکار نامزد جایزه بهترین فیلم شد. سه ترانه «بِل»، «مهمان ما باش» و «دیو و دلبر» از این انیمیشن با هم در بخش بهترین ترانه جوایز اسکار 1992 رقابت کردند و ترانه عنوان‌بندی «دیو و دلبر» برنده این جایزه و همچنین آلن منکن برای این فیلم برنده جایزه بهترین موسیقی اریژینال شد.

بازیگران دیگر نسخه تازه زنده «دیو و دلبر» هنوز تعیین نشده‌اند. ورایتی گزارش داده که فیلم‌برداری این فیلم در ماه‌های آینده و در سال 2015 انجام خواهد شد اما تاریخ دقیقی برای کلید خوردن این پروژه اعلام نشده است.

به‌ گزارش خبرنگار فرهنگی آنا اما شارلوت دوئر واتسن متولد 1990 در پاریس فرانسه و اصالتاً انگلیسی است. از پنج سالگی به آکسفوردشایر انگلستان رفت و در همانجا وارد مدرسه شد و آموزش بازی در تئاتر را از شش سالگی در استیج‌کوچ تیه‌تر آرتز وابسته به دانشگاه آکسفورد آغاز کرد و از 11 سالگی بازی در سینما را با اولین فیلم مجموعه «هری پاتر» با عنوان «هری پاتر و سنگ جادوگر» آغاز کرد. اِما واتسن بعد از بازی در هشت فیلم مجموعه «هری پاتر» که تا سال 2011 طول کشید، در فیلم‌هایی مانند «هفته من با مریلین»، «این پایان است»، «نوح» و «مزایای خجالتی بودن» بازی کرده و اکنون مشغول بازی در فیلم «کولونیا» است.