اولین واکنش سپاه پاسداران به توافق هسته‌ای: «نگرانی‌هایی وجود دارد»

0
389

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ، در اولین واکنش به توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی گفت: «نگرانی‌هایی وجود دارد که بجاست».

فرمانده سپاه پاسداران در نماز عید فطر در کنار علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ایران نشسته بود، به رادیو و تلویزیون این کشور گفت: ‌«الان با ایشان [صالحی] هم همین صحبت‌ها را می کردم و به خصوص در قطعنامه نگرانی وجود دارد که امیدواریم به فضل خدا برطرف شود».

محمدعلی جعفری، درباره توافق هسته‌ای ایران تأکید کرد: «باید ببینیم در عمل نتیجه اش چه می‌شود».

گرچه جعفری جزئیاتی را درباره نگرانی‌های خود ارائه نکرده، اما این اظهارات اولین واکنش یک مقام بلندپایه نظامی ایران به توافق هسته‌ای وین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ پیش از اعلام خبر توافق هسته‌ای، سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران ، گفت که سپاه و «مسئولان» به هیچ وجه اجازه بازرسی از مراکز نظامی کشور را نمی‌دهند.

این در حالی است که قبل از آن، فرمانده سپاه پاسداران از بیانیه لوزان حمایت کرد و حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح نیز با تقدیر از تیم هسته ای ایران، به آیت الله خامنه ای تبریک گفته بود.

با روی کار آمدن دولت حسن روحانی، تنش‌هایی میان مقامات دولتی و فرماندهان سپاه به وجود آمد. دو سال پیش، در تنش‌ لفظی که درباره توانایی دفاعی ایران به وجود آمد، محمدعلی جعفری، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران را در امور نظامی «بی‌تجربه» خواند.