اولین عکس بازیگر بریتانیایی در نقش نقاش جنجالی

0
242

تیموتی اسپال بازیگر تحسین‌شده بریتانیایی در فیلم جدید مایک لی نقش جی. ام. دبلیو ترنر نقاش جنجالی بریتانیایی را بازی می‌کند.

 مایک لی برای کند‌و‌کاو در دنیای جی. ام. دبلیو ترنر که چهره‌ای جنجالی در اوایل قرن نوزدهم بود، از شیوه معمول خود که همکاری نزدیک با بازیگران و تکیه بر توانایی‌های آن‌ها در بداهه‌پردازی است، استفاده می‌کند.

لی درباره پروژه جدید خود گفت: «ترنر یک شخصیت جذاب است. می‌خواهم این مرد، زندگی کاری او، روابطش و اینکه چگونه زندگی می‌کرد، مورد بررسی قرار بدهم، اما آنچه بیش از همه برای من جذاب است، درام نهفته در تنش بین این شخصیت نامتعارف و دنیای حماسی و جاودانه شاهکارهای اوست.»

این پروژه فعلا بی‌نام را جرجینا لو از طریق شرکت «تین من فیلمز» متعلق به لی و با همکاری شرکت زوفا پروداکشنز تهیه می‌کند. شرکت سونی پیکچرز کلسیکس حقوق پخش جهانی فیلم جدید لی را به عهده دارد.

جوزف مالورد ویلیام ترنر (1851-1775) علاوه بر نقاشی در زمینه چاپ نیز فعالیت داشت. از او به‌عنوان هنرمندی یاد می‌شود که نقاشی منظره را به درجه‌ای ترفیع داد تا رقیبی برای نقاشی تاریخی باشد.

هرچند ترنر بیشتر به‌خاطر منظره‌های رنگ روغن خود مشهور است، اما در عین حال یکی از بزرگ‌ترین استادان نقاشی منظره آبرنگ بریتانیا است. او را «نقاش نور» لقب داده‌اند و آثارش سرآغازی رمانتیک برای سبک امپرسیونیسم بود.

مایک لی حدود 40 سال است در دنیای سینما فعالیت می‌کند. او سال 1993 برای فیلم «برهنه» برنده جایزه بهترین کارگردان از جشنواره کن شد و در 1996 برای «رازها و دروغ‌ها» جایزه نخل طلای این جشنواره را برد. لی سال 2004 برای «ورا دریک» جایزه شیر طلای جشنواره ونیز را دریافت کرد.

«بی‌غم» به کارگردانی او سال 2008 در بخش مسابقه جشنواره برلین به نمایش درآمد و جایزه بهترین بازیگر زن را برای سالی هاوکینز ستاره فیلم به همراه داشت.

به گزارش خبرآنلاین، لی یکی از بهترین فیلمسازان اروپایی در قید حیات محسوب می‌شود. او برای فیلم‌های «رازها و دروغ‌ها»، «واژگون»، «ورا دریک»، «بی‌غم» و «سال دیگر» در مجموع هفت بار نامزد اسکار بوده است. او در عرصه تئاتر هم فعال است و پارسال نمایش «غصه» را در برلین روی صحنه داشت.