اولین عکس “امیر حکمتی” با خانواده و نماینده آمریکایی پس از آزادی

0
191

دفتر “دن کیلدی” عضو مجلس نمایندگان آمریکا عکسی از دیدار او و خانواده حکمتی با امیر میرزایی حکمتی منتشر کرد. این اولین عکس امیر حکمتی، پس از آزادی از زندان اوین است.

دفتر آقای کیلدی در اطلاعیه ای اعلام کرد که او و خانواده حکمتی توانستند امیر حکمتی را در عصر دوشنبه، ۲۸ دی ماه، در یک مرکز پزشکی در آلمان ملاقات کند.

پیشتر در روز یکشنبه، آقای کیلدی دربیانیه‌ای اعلام کرد که در سفر خانواده امیر حکمتی به اروپا برای بازگرداندن او به خانه، آنها را همراهی خواهد کرد.

امیر حکمتی شهروند آمریکایی ایرانی تبار روز گذشته و پس از حدود چهار سال و نیم حبس، از زندان ایران آزاد شد.

روز شنبه و ساعاتی پیش از انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در تایید انجام تعهدات ایران در توافق جامع اتمی و سپس اعلام رسمی این توافق توسط ایران و قدرت‌های جهانی، ایران اعلام کرد که پنج زندانی آمریکایی را آزاد می‌کند.

دن کیلدی نماینده ایالت میشیگان، محل زندگی خانواده آقای حکمتی، در این بیانیه ضمن ابراز شادمانی از آزادی امیر حکمتی، گفت “ما به سختی تلاش کردیم تا شاهد چنین روزی باشیم. من بی‌نهایت از همه سپاسگزارم؛ از جمله همکارانم، که تلاش خستگی‌ناپذیری را برای آزادی امیر متحمل شدند.”

وی همچنین از تلاش‌های باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده، جان کری وزیر خارجه و سایر اعضای دولت قدردانی کرد و گفت از این که آنها هرگز دست از تلاش برای آزادی امیر و سایر آمریکایی‌های دربند در ایران برنداشتند، سپاسگزارم.

امیر میرزایی حکمتی تفنگدار پیشین ایالات متحده که در سال ۱۳۹۰ برای دیدار با خانواده به ایران سفر کرد و بازداشت شد، ابتدا به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شد، اما حکم او بعدا به ۱۰ سال زندان کاهش یافت.

به گزارش صدای آمریکا؛ جیسون رضائیان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست، کشیش سعید عابدینی، نصرت‌الله خسروی و متیو ترویتیک، که نام او روز گذشته برای نخستین بار فاش شد، دیگر شهروندان آمریکایی بودند که در چارچوب تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن، آزاد شدند.