اولین زن سیاهپوست روی صندلی کارگردانی فیلمی ۱۰۰ میلیون دلاری

0
289

آوا دوورنی به عنوان اولین کارگردان سیاهپوست زن در تاریخ سینما برای ساختن یک فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری انتخاب شد.

 آوا دوورنی کارگردان فیلم تحسین شده «سلما» درباره مبارزات نژادی در آمریکا، برای ساخت فیلم کمپانی دیزنی انتخاب شد.

او به این ترتیب اول زن رنگین پوست تاریخ شد که یک فیلم با بودجه بزرگ را کارگردانی می کند.

«چین و چروک در زمان» فیلم کمپانی دیزنی است که آوا دوورنی برای ساخت آن انتخاب شده است.

کارگردان «سلما» از ماه فوریه برای کارگردانی پروژه‌های متعددی مورد توجه قرار گرفت و ابتدا برای ساخت «پلنگ سیاه» برای کمپانی مارول انتخاب شده بود اما سرانجام برای ساخت نسخه اقتباسی از کتاب مدلاین لنگل انتخاب شد.

این کارگردان در توییتر درباره این خبر نوشت: از دیزنی برای این که با انتخاب من این فاصله را برداشت تشکر می‌کنم.

دوورنی سومین زنی است که در تاریخ برای ساخت پروژه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری انتخاب شده و پیش از او کاترین بیگلو برای پروژه سال ۲۰۰۹ با عنوان «کی ۱۹» و پتی جنکینس برای پروژه هنوز اکران نشده‌ «زن شگفت‌انگیز» برای نشستن روی صندلی کارگردانی فیلمی پرهزینه انتخاب شده بودند.

کتاب «چین و چروک در زمان» توسط چلسی کلینتون در نشست ملی دموکرات‌ها مطرح شد و او با اشاره به این کتاب از خاطرات دوران کودکی‌اش یاد کرد. این رمان با تمرکز بر دختر بچه‌ای که تلاش دارد تا پدر دانشمندش را نجات دهد، نوشته شده است. در این فیلم قرار است یک دختر بچه سیاه‌پوست که در زمان دست به سفر می‌زند و در کائنات سفر می‌کند، تصویر شود.

به گزارش مهر به نقل از گاردین، این کارگردان پس از این که دو سال پیش در اسکار مورد بی توجهی قرار گرفت با حمایت زیادی از سوی منتقدان و کارگردان‌ها و بازیگران روبه رو شد و به تلافی آن امسال سال خوبی را پشت سر گذاشت. فیلم مستند او به عنوان اولین فیلم غیرداستانی برای افتتاح جشنواره فیلم نیویورک در ماه سپتامبر انتخاب شد و سریال تلویزیونی او برای کانال اپرا وینفری نیز که پاییز روی آنتن می‌رود قرار شده فصل دومی داشته باشد.

IMDB