اولین تراکتور تمام برقی خودران جهان

0
223

اولین تراکتور تمام الکتریکی جهان می‌تواند از همه رقبا پیشی بگیرد و همچنین وظایف خود را بدون ایجاد آلایندگی، به صورت خودران انجام دهد.

، به لطف شرکت‌هایی مانند “مونارش”(Monarch)، ماشین آلات کشاورزی سرانجام در حال تبدیل شدن به ماشین آلات برقی هستند و جدیدترین تراکتور کاملاً برقی و خودران این شرکت می‌تواند برای صنعت کشاورزی انقلابی باشد.

این تراکتور هوشمند که نامش نیز “اسمارت” به معنی باهوش است،  نخستین تراکتور کاملا برقی و خودران در جهان است.

این تراکتور برقی به زودی عرضه خواهد شد. کشاورزان در سراسر جهان با کمبود نیروی کار، تغییرات آب و هوایی، نگرانی‌های ایمنی و سایر هزینه‌هایی که از طریق مقررات دولتی به آنها تحمیل می‌شود، دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش آی‌ای؛ تراکتور شرکت “مونارش” به گونه‌ای طراحی شده است که تا حد امکان بسیاری از این مسائل را برای خریداران این تراکتور برقی کاهش دهد. به گفته “مونارش”، این شرکت این کار را با ترکیب برقی کردن، خودکار سازی، فناوری یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای افزایش عملیات‌های رایج کشاورزی، افزایش بهره‌وری و ایمنی کار و حداکثر کردن بازده برای کاهش هزینه‌ها و انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام می‌دهد.

این شرکت در حال حاضر چند صد دستگاه از این تراکتور را در مزارع مستقر کرده است تا خریداران بالقوه بتوانند نحوه کار آنها را ببینند.

تراکتورهای سنتی با گازوئیل کار می‌کنند که سوخت مناسبی برای محیط زیست نیست، چرا که میزان آلایندگی آنها به اندازه ۱۴ خودروی متوسط است.

اما تراکتور “مونارش” ۱۰۰ درصد برقی است و برخلاف بسیاری از نسخه‌های قبلی، آلایندگی آن صفر است.

فارغ از بحث آلایندگی، این تراکتور برقی خودران با قدرت ذخیره سازی اضافی، می‌تواند به عنوان یک ارائه دهنده و تولید کننده انرژی نیز عمل کند.

در واقع این تراکتور به تنهایی دارای عملکرد ۳ گانه است.

پیشرانه برقی تراکتور “اسمارت” قادر است ۴۰ اسب بخار(۳۰ کیلو وات) قدرت پیوسته و قدرت کوتاه مدت حداکثری تا ۷۰ اسب بخار (۵۵ کیلو وات) را برای استفاده چند منظوره تامین کند.

این تراکتور برقی همانطور که از نامش پیداست، بسیار هوشمند است. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این تراکتور توانایی عملکرد کاملا خودکار آن است. با ادغام جدیدترین فناوری‌ها و نرم افزار خودران، می‌توان این تراکتور را طوری برنامه‌ریزی کرد که مجموعه‌ای از وظایف مورد نیاز را انجام دهد. همچنین می‌توان دستورالعمل دنبال کردن یک کشاورز در حال کار را به آن داد.

این ویژگی‌ها همچنین این تراکتور را قادر می‌سازد که به طور بالقوه یکی از امن‌ترین تراکتورهای بازار باشد. ویژگی‌های ایمنی آن شامل پیشگیری از برخورد و عدم واژگونی، ایمنی مبتنی بر بینایی و دوربین‌های ۳۶۰ درجه است که کارها را در روز یا شب، بدون دردسر و ایمن نگه می‌دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این تراکتور، توانایی آن برای یادگیری با استفاده از  فناوری یادگیری عمیق است. با استفاده از این سیستم، این تراکتور می‌تواند تا ۲۴۰ گیگابایت داده در روز را در حین کار در مزرعه جمع‌آوری کند.

این تراکتور می‌تواند از این داده‌ها برای تکمیل دستورالعمل‌های از پیش برنامه‌ریزی شده کشاورز برای بهبود شیوه‌های کشاورزی و همچنین به‌روزرسانی‌های در لحظه استفاده کند.

رسانه‌های علمی داخلی نوشتند؛ “مونارش” می‌گوید، این تراکتور می‌تواند این داده‌ها را هضم کرده و تجزیه و تحلیل دراز مدت را انجام دهد و دقت خود را در طولانی مدت بهبود بخشد. علاوه بر این، داده‌های جمع آوری شده به طور ایمن در یک فضای ابری ذخیره می‌شوند.

تراکتور “اسمارت” را می‌توان از راه دور با استفاده از تلفن هوشمند یا یک دستگاه شخصی کنترل کرد و کاربران برای برنامه‌ریزی کارآمدتر کارهای مزرعه، به‌روزرسانی‌های مداوم، هشدارها، گزارش‌های وضعیت جوی، وضعیت عملیات، گزارش‌های تجزیه و تحلیل و ذخیره‌سازی را دریافت کنند.

“مونارش” تاکنون به خاطر ساخت این تراکتور نوآورانه از کشاورزان و متخصصان صنعت کشاورزی تقدیر نامه‌های زیادی دریافت کرده است.

به عنوان مثال، این شرکت در جشنواره “AgTech Breakthrough Awards” جایزه “تراکتور سال ۲۰۲۰” را دریافت کرد و به عنوان یکی از ۱۰ محصول جدید برتر جهان انتخاب شد.

قیمت اولیه این تراکتور حدود ۵۰ هزار دلار است و خریداران می‌توانند سفارش یک دستگاه از آن را با قیمت ۵۰۰ دلار رزرو کنند. عرضه این تراکتورها قرار است از فوریه سال جاری آغاز شود.