اوباما: فعلا وقت وضع تحریم جدید علیه ایران نیست

0
142

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در ششمین سخنرانی سالانه خود در کنگره بار دیگر هشدار داد هر گونه طرح تحریمی جدید علیه ایران را وتو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رییس جمهوری آمریکا در سخنرانی سالانه اش در مقابل کنگرۀ این کشور هشدار داد که اعمال تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران بخت دستیابی به یک توافق دیپلماتیک و بین المللی برای حل بحران هسته ای این کشور را نابود می کند.

اوباما در بخشی از این سخنرانی که به موضوع ایران و مذاکرات هسته‌ای اختصاص داشت گفت: «درباره ایران، دیپلماسی ما کارگر افتاده است و ما در آنجا برای اولین بار در طول دهه اخیر پیشرفت برنامه هسته‌ای این کشور را متوقف کرده و ذخائر مواد هسته‌ای آن را کاهش داده‌ایم.»

آقای اوباما تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی را به معنای شکست دیپلماسی دانست و افزود که تا بهار آینده فرصت و بخت رسیدن به یک توافق کامل با ایران برای جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح اتمی و در نتیجه تأمین امنیت آمریکا و متحدانش از جمله اسرائیل وجود دارد و رسیدن به این توافق به معنای جلوگیری از وقوع جنگی تازه در خاورمیانه نیز هست.

رئیس جمهوری امریکا اضافه کرد: «هیچ ضمانتی وجود ندارد که مذاکرات موفق شوند و من تمامی گزینه‌ها را برای جلوگیری از یک ایران هسته‌ای روی میز نگاه می‌دارم.»