اوباما: داعش را نابود خواهیم کرد

0
175

رئیس جمهور آمریکا گفت که کشورش “داعش” را بزرگترین دشمن خود می‌داند. او از ولادیمیر پوتین خواست به ائتلاف بین‌المللی بپیوندند و دست از حمایت از بشار اسد بردارد. اوباما در آمریکا زیر فشار سیاسی قرار دارد.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، پس از حملات پاریس بر مبارزه علیه “دولت اسلامی” تأکید ورزید. او در پایان سفر ۹ روزه خود به ترکیه و کشورهای آسیایی، در یک کنفرانس مطبوعاتی در کوالالامپور گفت که جهان حملات همانند پاریس را به عنوان “یک وضعیت عادی تازه” نخواهد پذیرفت.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که شهروندان نباید تسلیم رعب و وحشت شوند. او از رهبران کشورها خواست از برگزاری اجلاس بین‌المللی سران در زمینه آب ‌‌وهوا در فرانسه انصراف ندهند.

انتقاد در آمریکا: اوباما استراتژی ندارد

اوباما در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «نابودی [داعش] تنها یک هدف واقع‌بینانه نیست، بلکه ما در حال عملی کردن آن هستیم.»

اوباما بلافاصله پس از حملات پاریس، آن را به عنوان “حمله به بشریت” اعلام و محکوم کرده بود. او با این سخنان تازه خود به فشارهای سیاسی که در ایالات متحده علیه او در جریان است پاسخ می‌دهد.

بر اساس یک نظرسنجی سی‌ان‌ان، دو سوم شهروندان ایالات متحده معتقدند که باراک اوباما فاقد یک استراتژی واقعی علیه “دولت اسلامی” است.

جناح اپوزیسیون جمهوری‌خواه خواستار اعزام نیروی زمینی به سوریه است، ولی اوباما این رویکرد را قویا رد می‌کند.

اوباما در سخنان خود در کولالامپور گفت: «قدرتمندترین ابزار ما این است که ترس به خود راه ندهیم.»

او از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواست با پیوستن به ائتلاف ضدداعش، حملات خود را بر روی مواضع “دولت اسلامی” متمرکز کند و بدین گونه به مقابله با این گروه تروریستی یاری رساند.

رئیس جمهور آمریکا گفت که ولادیمیر پوتین باید آن جناحی را تحت پیگرد قرار دهد و مجازات کند که با سقوط هواپیمای مسافربری، ۲۲۴ شهروند روس را کشته‌اند.

باراک اوباما ابراز امیدواری کرد که روسیه با تغییر رهبری در سوریه موافقت کند و از تأکید بر ماندن بشار اسد بر سریر قدرت دست بکشد.

ژان ایو لو دریان، وزیر دفاع فرانسه نیز روز یکشنبه گفت که “دولت اسلامی” باید به هر قیمتی نابود شود: «ما باید “دولت اسلامی” را در سطح جهان نابود کنیم… و باید “دولت اسلامی” را در قلمرو خودش نابود کنیم… و این یگانه مسیر ممکن است.»

اشتاین‌مایر: ارتش اسد و نظامیان اپوزیسیون میانه‌رو همکاری کنند

وزیر امور خارجه آلمان نیروهای سوری را فراخواند علیه “داعش” نیروی گسترده ائتلافی تشکیل دهند.

از نظر فرانک والتر اشتاین‌مایر، ارتش وفادار به دولت سوریه و نیروهای معتدل اپوزیسیون سوریه باید علیه داعش وارد یک جبهه ائتلافی شوند.

به گزارش دویچه وله؛ وزیر خارجه آلمان روز یکشنبه ۲۲ نوامبر به روزنامه “بیلد ام زونتاگ” گفت: «این وضعیت که ارتش سوریه، ارتش آزاد سوریه و گروه‌های شبه‌نظامی میانه‌رو در سه جبهه می‌جنگند، باید پایان پذیرد؛ به جای آن می‌توانند جبهه واحدی علیه “داعش” تشکیل دهند.»