اوباما خواستار موافقت کنگره برای انجام عملیات نظامی علیه داعش شد

0
120

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، از کنگره این کشور خواست تا با صدور مجوز استفاده از نیروی نظامی برای نبرد با گروه خلافت اسلامی موافقت نماید.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد برای مبارزه با تهدیدهای گروه خلافت اسلامی به سه سال زمان نیاز است اما این کشور از اعزام نیرو برای انجام هرگونه عملیات نظامی زمینی جلوگیری خواهد نمود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این طرح بر لزوم افزایش فشار بر گروه دولت اسلامی که منطقه وسیعی از خاک عراق و سوریه را به کنترل خود درآورده اند، تاکید دارد. همزمان، دولت عراق خود را برای انجام عملیات نظامی زمینی در هفته‌های پیش‌رو آماده می کند.

باراک اوباما می خواهد تا با مجوز رسمی استفاده از نیروی نظامی که به تصویب کنگره رسیده است، برای مبارزه علیه گروه دولت اسلامی وارد عمل شود.

مذاکرات فشرده میان رهبران سیاسی دولت آمریکا و کنگره، به منظور بررسی این طرح، کاخ سفید را برای اعزام سربازان آمریکائی در عملیات‌های طولانی مدت زمینی با محدودیت روبرو ساخته است.

باراک اوباما پیشنهاد کرده بجای سربازان آمریکائی از نیروهای محلی به عملیات اعزام شوند.

درخواست مجوز نظامی دولت اوباما درحالی به کنگره آمریکا می رود که این کشور از تابستان گذشته، عملیات هوائی علیه مواضع گروه دولت اسلامی را آغاز نموده است.

پیشنهاد باراک اوباما برای استفاده از نیروی نظامی در نبرد علیه گروه خلافت اسلامی باید به تصویب مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا برسد.

برخی از نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا، از حامیان باراک اوباما هستند اما برخی از نمایندگان دموکرات با اعزام نیروهای آمریکائی برای انجام عملیات زمینی در خاک عراق مخالفت می کنند.