اهدای جایزه چاپلین به رابرت ردفورد

0
157

رابرت ردفورد بازیگر و کارگردان به زودی جایزه چاپلین را نیز به فهرست دستاوردهایش اضافه خواهد کرد.

انجمن فیلم آمریکا رابرت ردفورد برنده دو جایزه اسکار را به عنوان چهره بعدی که شایسته دریافت جایزه چاپلین است، انتخاب کرد.

چهل و دومین جایزه چاپلین در مراسم انجمن فیلم در لینکلن سنتر و در جشن جایزه چاپلین به ردفورد اهدا می شود. این مراسم در تاریخ 27 آوریل 2015 برگزار می شود تا از یک عمر دستاوردهای هنری این کارگردان قدردانی شود.

آن تننباوم رییس این انجمن گفت: این هیات خوشوقت است که ردفورد برنده بعدی ما خواهد بود. وی افزود: او نه تنها چهره‌ای بین‌المللی و بازیگر، کارگردان و تهیه کننده‌ای محبوب است، بلکه باید گفت شاید هیچ هنرمندی حتی چارلی چاپلین نتوانسته‌ است به صورت فردی، به اندازه او فیلم مستقل ساخته باشد.

وی افزود: جهان سینما به خاطر تلاش او واقعا غنی‌تر شده است.

ردفورد که جشنواره فیلم ساندنس را از سال 1978 به راه انداخته، آخرین بار در فیلم «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» روی پرده رفت.

رابرت ردفورد بازیگر و کارگردان هفتاد و هشت ساله، که سال پیش جایزه امریکن ریویرا را از فستیوال فیلم بین‌المللی سانتا باربارا دریافت کرد و جایزه جشنواره تلوراید به وی اهدا شد، برای بازی در فیلم «همه چیز از دست رفته است» نامزد اسکار بود.

سال پیش راب راینر کارگردان فیلم‌هایی چون «میزری» این جایزه را دریافت کرد و سال 2013 این جایزه به باربارا استرایسند اهدا شد.

جشن جایزه چاپلین از سال 1972 هر سال از سوی انجمن فیلم آمریکا برگزار می شود. این جایزه پس از آن که چارلی چاپلین پذیرفت تا برای دریافت این جایزه از تبعید به آمریکا بازگردد و جایزه‌اش را دریافت کند، به نام او خوانده شد و پس از آن هر سال به نام او اهدا شد.

به گزارش  مهر به نقل از آسوشیتدپرس،آلفرد هیچکاک، بیلی وایلدر، لارنس اولیویه، فدریکو فلینی، الیزابت تیلور، بت دیویس، جیمز استوارت، رابرت آلتمن، مارتین اسکورسیزی، دایان کیتون، مریل استریپ، تام هنکس، مایکل داگلاس، سیدنی پواتیه، کاترین دونو از جمله چهره های برجسته ای هستند که این جوایز به آنها اهدا شده است.