اهدای جایزه سیسیل بی.دومیل به وودی آلن

0
148

جایزه سیسیل ب.دومیل که افتخاری بزرگ از سوی نشریات خارجی هالیوود محسوب می شود، امسال به وودی آلن کارگردان، بازیگر و نویسنده مشهور تعلق می‌گیرد.

 این جایزه که 12 ژانویه سالجاری میلادی به وودی آلن اهدا می شود، از سوی انجمن نشریات خارجی هالیوود هر سال به برترین چهره هنری سال تعلق می‌گیرد.

این جایزه در مراسم گلدن گلوب به وودی آلن اهدا خواهد شد و او از دیروز جمعه که این خبر منتشر شد تا کنون اظهار نظری در این باره نکرده است. این چهره هنری میانه خوبی با لس آنجلس ندارد و حتی وقتی برای “نیمه شب در پاریس” اسکار گرفت، حاضر نشد نیویورک را برای دریافت این جایزه ترک کند.

این افتخار برای جدیدترین موفقیت وودی آلن یعنی “یاسمن آبی” نصیب او شده است. آلن در جدیدترین فیلمش پرفروش‌ترین کار سینمایی اش را با حضور کیت بلانشت تجربه کرد.

تئو کینگما رییس انجمن نشریات خارجی‌زبان هالیوود با اعلام این خبر گفت: وودی آلن برای مشارکتش در فیلمسازی که به عنوان یک پدیده عمل کرده و واقعا گنجینه ای جهانی محسوب می شود، این جایزه را دریافت می کند.

مورگان فریمن، رابرت دنیرو، مارتین اسکورسیزی، استیون اسپیلبرگ، وارن بیتی و آنتونی هاپکینز از دیگر بزرگان سینما بوده اند که در سال های اخیر این جایزه را دریافت کرده اند. جودی فاستر سال پیش به عنوان برنده این جایزه انتخاب شد.

 WoodyAllen

وودی آلن تاکنون 13 بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده اما دو بار آن را دریافت کرده است که یک بار برای “رز بنفش قاهره” در سال 1985 و دیگری برای فیلمنامه “نیمه شب در پاریس” در سال 2012 بوده است. او تاکنون 23 بار نامزد دریافت اسکار شده و چهار بار آن را دریافت کرده است.

به گزارش سینما خبربه نقل از د رپ،”آنی هال”، “منهتن”، “هانا و خواهراش”، “نقطه تلاقی” و “ویکی کریستنیا بارسلونا” شماری از فیلم‌های او هستند.

این جایزه به یاد سیسیل بلونت دومیل (۱۸۸۱ تا ۱۹۵۹) کارگردان و تهیه کننده آمریکایی و برنده جایزه اسکار به خاطر تهیه برخی فیلم‌های برجستهٔ تاریخ سینما، اهدا می شود.