اهدای جایزه دوویل فرانسه به جیمز فرانکو

0
302

جایزه جشنواره دوویل فرانسه به جیمز فرانکو بازیگر، کارگردان و نویسنده تعلق می‌گیرد.

 جیمز فرانکو برای دستاوردهای حرفه‌ای‌اش در جشنواره دوویل فرانسه مورد تقدیر قرار می‌گیرد و فیلم «در نبردی مشکوک» به عنوان تلاش کارگردانی او به نمایش درمی‌آید.

این فیلم که اقتباسی از اثری از جان اشتاین بک است چند روز پیش از این جشنواره، در تاریخ ۳ آگوست در جشنواره ونیز اکران می‌شود. این در حالی است که پیشتر اعلام شده بود مایکل مور مستندساز آمریکایی در این جشنواره فرانسوی جایزه می‌گیرد و فیلمی از وی اکران می‌شود.

سازمان‌دهندگان جشنواره با صدرو بیانیه‌ای اعلام کردند: گرچه فرانکو با بازی‌هایش به شهرتی جهانی دست یافته و با ایفای نقش هری آزبورن در تریلوژی اسپایدرمن سم ریمی شهرت جهانی کسب کرده است، اما او هرگز متوقف نشده و همواره در جستجوی افق‌های جدید بوده است. او بیش از یک بازیگر و یک کارگردان است و اکنون باید از او به عنوان یک آرتیست تمام عیار تجلیل کرد.

این در حالی است که جشنواره دویول فرانسه امسال با نمایش فیلمی از برد فیورمن با عنوان «نفوذی» با بازی دنی کروکر و برایان کرانستون افتتاح می‌شود و «جنگ سگ‌ها» ساخته تاد فیلیپز با بازی بردلی کوپر و جونا هیل فیلم اختتامیه آن خواهد بود.

پیشتر اعلام شده بود رییس هیات داوری «دوویل» فردریک میتران وزیر سابق فرهنگ فرانسه است که کارگردان و تهیه کننده تلویزیون و سینما نیز هست.

۲۳ آگوست اسامی فیلم‌های شرکت کننده در این دوره جشنواره اعلام می شود و جشنواره فیلم دوویل از ۲ سپتامبر تا ۱۱ همین ماه ادامه می یابد.

سال پیش در چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم های آمریکایی «دوویل» از فعالیت سینمایی کیانو ریوز و رابرت پتینسون تجلیل شد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم «دوویل» به فیلم‌های آمریکایی اختصاص دارد و سال پیش فیلم  جایزه بزرگ جشنواره به فیلم «۹۹ خانه» به کارگردانی رامین بحرانی فیلمساز ایرانی‌تبار آمریکایی رسید. «ضربه شلاق» به کارگردانی دامین شازل سال پیشتر این جایزه را دریافت کرده بود.