انیمیشن «اکتسابات انتسابی» به سه جشنواره جهانی راه یافت

0
240

«اکتسابات انتسابی» به کارگردانی سمانه شجاعی به سه جشنواره جهانی راه یافت.

 فیلم انیمیشن «اکتسابات انتسابی» به کارگردانی سمانه شجاعی به سه جشنواره جهانی انیمیشن راه یافت.

این فیلم ابتدا در چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن مونترال (Animaze) که از ۲۶ تا ۲۹ مرداد ماه ۹۶ در کشور کانادا برگزار می‌شود، به نمایش در می‌آید. در این جشنواره حدود ۱۶۰ فیلم انیمیشن از  ۶۰ کشور دنیا روی پرده رفته و کنفرانس‌های تخصصی سینمای انیمیشن هم با حضور اساتید بین‌المللی برگزار می‌شود.

«اکتسابات انتسابی» در بخش مسابقه سیزدهمین دوره جشنواره انیمیشن Busho (جشنواره فیلم کوتاه بوداپست) که طی روزهای ۷ تا ۱۳ شهریور ۹۶ در شهر «بوداپست» مجارستان برگزار می‌شود نیز پذیرفته شده است. در این جشنواره کارگردانان ۷۵ فیلم کوتاه در ۸ بخش و برای ۳ جایزه اصلی با هم رقابت می‌کنند.

این فیلم انیمیشن در روزهای ۱۴ تا ۱۹ شهریورماه در بخش خارج از مسابقه پانزدهمین دوره جشنواره Fantoche  که در شهر «بادن» سوییس برگزار می‌شود نیز شرکت می‌کند. در این جشنواره ۶۷ فیلم در دو بخش مسابقه و خارج از مسابقه نمایش داده می‌شوند.

داستان فیلم انیمیشن «اکتسابات انتسابی» درباره‌ پیر پسری است که از وضعیت ظاهری و موروثی خود ناراضی بوده و تصمیم می‌گیرد به زندگی خود خاتمه دهد، اما خودکشی ناموفق او شرایط جدیدی را در زندگی‌اش ایجاد می‌کند. این فیلم یک تجربه‌ جدید به روایت گروتسک (طنز تلخ) در انیمیشن با تصاویر رئال است.

به گزارش مهر؛ این فیلم انیمیشن، منتخب جشنواره‌های دانشجویی «ونیز» ایتالیا، «انسی» فرانسه، «آتن» یونان، «ملبورن» استرالیا، «آنکا» اسلواکی، «کارگردانان جدید، فیلم‌های جدید» پرتغال، «‌SUPERTOON‌ «کرواسی، «لس‌آنجلس» و «فلوریدا» آمریکا نیز بوده است.