انهدام بیش از 1000موشک ساخت جمهوری اسلامی در حمله اسرائیل به مصیاف سوریه

0
381

در انفجارهایی که 6 ساعت پس از حمله اسرائیل به شهرستان مصیاف در استان حماه ادامه یافت یک هزار موشک‌ میان‌برد زمین به زمین که در یک مرکز تحقیقات نظامی تحت نظارت افسران سپاه پاسداران جمهوری اسلامی تولید شده بود، منهدم شد.

همچنان به نقل از منابع آگاه تاکید شد که این موشک‌ها در انباری در منطقه الزاوی شهرستان مصیاف به مدت بیش از یک سال جاسازی شده بود.

بنا به این گزارش، مواضع شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی که ماموریت ساخت این نوع ‌موشک‌ها در روستای الزاوی و اردوگاه الطلائع واقع در روستای شیخ غضبان در حومه مصیاف هستند بارها طی سال‌های گذشته مورد حمله اسرائیل قرار گرفتند.

العربیه به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه نوشت؛ این سازمان حقوق بشری در گزارش خود از کشته شدن یکی از افسران نیروهای رژیم سوریه در نتیجه حملات اسرائیل به این انبار خبر داد.

انفجارهای پیاپی در زاغه‌های تسلیحاتی حدود 6 ساعت پس از حمله هوایی اسرائیل متوقف شد و ترکش این انفجارها آسیب‌هایی به منازل شهروندان سوری وارد کرد.
به گفته شاهدان عینی، تیم‌های آتش نشانی چندین ساعت‌ در مهار این آتش سوزی و اطفای حریق شرکت کردند و آمبولانس‌های نظامی و غیرنظامی مصدومان را به بیمارستان‌ها منتقل کردند.