انصراف اعتراضی دراویش زندانی بند 350 از حق ملاقات با خانواده

0
207

دراویش محبوس در بند 350 زندان اوین در اعتراض به آنچه ایشان رفتار سخیف و غیرقانونی مسوولان زندان در زیر پا گذاشتن حقوق زندانیان سیاسی و عقیدتی خوانده اند، از حق ملاقات با خانواده های خود انصراف دادند.

آقایان امیر اسلامی، امید بهروزی، مصطفی عبدی اعلام کرده اند به دلیل رویه غیرقانونی  مسوولان زندان در برخوردهای سخیف با دو درویش محبوس در بندهای 7 و 8 اوین، آنها نیز در همدلی با برادران شان و به نشانه اعتراض به کارشکنی های مسوولان، از حق قانونی ملاقات با اعضای خانواده های خود انصراف خواهند داد.

این واکنش دراویش محبوس در بند سیاسی 350 اوین، پاسخ به رفتاری است که مسوولان بندهای 7 و 8 اوین با دو درویش به نام های رضا انتصاری و فرشید یداللهی در پیش گرفته اند. آقایان یداالهی و انتصاری از جمله وکلا و فعالان حقوق درویشان گنابادی هستند که در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی به هم کیشان زندانی خود دست به اعتصاب غذا زده و به زندان رجایی شهر و سپس به بندهای 7 و 8 زندان اوین که مخصوص جرایم غیرسیاسی است منتقل شدند.

حال مسوولان زندان علاوه بر زیر پا گذاشتن قانون حبس بر اساس اصل تفکیک جرایم، این دو زندانی سیاسی و عقیدتی را مجبور به پوشیدن لباس فرم زندان و پیروی از قوانین بندهای زندانیان مالی و جرایم اجتماعی کرده اند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور؛ آقایان انتصاری و یداالهی در اعتراض به اجبار قانونی مسوولان در استفاده از لباس فرم زندان، بیش از سه هفته است از ملاقات با خانواده های خود انصراف داده بودند که این امر همبستگی سایر دراویش زندانی را در پی داشته و آنان نیز از حق ملاقات با خانواده های خود انصراف داده اند.

یادآور می شود امید بهروزی، دیگر وکیل زندانی دراویش گنابادی که در بند 350 محبوس است به دلیل اجبار در استفاده از لباس زندان و دستبند، از اعزام به مراکز درمانی خودداری کرده است.