انتقال یک زندانی به بند معتادین به علت شرکت در مجالس درویشی در زندان

0
336

 جواد مومنى، معاون زندان اوین، یک درویش گنابادى به نام عباس آهون بر را که به دلیل مشکلات مالى در بند ٨ زندان اوین محبوس بوده است، به دلیل شرکت وى در مجالس درویشی دراویش زندانى، به بند معتادان منتقل کرد اما پس از ساعتى، بعد از آنکه درویش یاد شده اعلام اعتصاب غذاى خشک کرد، وى را به بند ٨ بازگرداند.

گفتنی است پس از انتقال وکلای زندانی دراویش به بندهای عمومی هفته‌ای دوبار مجالس درویشی در حسینه های بندهای عمومی ۷، ۸ و ۴ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور؛جواد مومنى که خود را شاگرد اسدالله لاجوردى زندان‌بان مشهور دهه شصت مى داند، پیش از این نیز آقای آهون بر را به دلیل حشر و نشر با آقایان انتصارى و دانشجو، از وکلا و فعالان حقوق دراویش گنابادى محبوس در بند ٨ اوین، تحت فشار گذاشته و هنگام بازرسی وسایل این دو درویش، وسایل و تخت وى را نیز توسط گارد اوین، به شکلى وحشیانه تخریب کرده بود.

آقاى آهون بر، پس از انتقال به بند ٧ به صورت کتبی خطاب به مسولین زندان اعلام می کند که «وى و خانواده‌اش از دراویش قدیمى بوده و در این راه هر زحمت و رنجى را به جان مى خرد» و همچنین می افزاید «در صورتى که فورا وى را به محل حبس قبلی‌اش بازنگردانند، دست به اعتصاب خشک خواهد زد» که در پی این اقدام، ماموران زندان اوین پس از یک ساعت او را به بند ٨ باز مى گردانند.

گفتنى است ریاست زندان پیش‌تر خطاب به یک زندانى مهریه به نام رسول هویدا که خود را از دوستداران دراویش نامیده و در حمایت از آنان اعتصاب غذا کرده بود، حسینیه هاى دراویش را «مسجد ضرار» خوانده و تخریب آن‌ها توسط قشریون را کارى پسندیده عنوان کرده بود. مومنی به دفعات، با عدول از حدودى که قانون براى او تعیین کرده است، دراویش زندانى را به روش هاى مختلف، از جمله از طریق اشرار زندانى، تهدید جانى کرده و آن‌ها را مورد تحقیر و توهین قرار داده است.