انتقال وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری(سیامک مهر) به زندان مرکزی کرج

0
128

بنابه گزارشات رسیده وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری پس از هفته ها نگهداری در سلول انفرادی اداره اطلاعات ارومیه به زندان مرکزی کرج منتقل گردید.

وبلاگ نویس محمد رضا پورشجری در تاریخ ۸ مهرماه هنگام سفر به ارومیه با یورش وحشیانه  ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و تا هفته گذشته در اداره اطلاعات ارومیه در سلولهای انفرادی تحت فشارهای جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.

وی پس از این مدت حدود ۱ هفته پیش به بند ۷ زندان مرکزی کرج منتقل و بدون هیچ اتهامی در حالت بلاتکلیفی در زندان بسر می برد. بازجویان وزارت اطلاعات قصد دارند با اتهامات واهی و دروغین علیه این وبلاگ نویس پرونده سازی و برای او احکام سنگین و غیر انسانی صادر کنند. 

لازم به یادآوری است که وبلاگ نویس محمد رضا پورشجری ( سیامک مهر)۵۳ ساله  بدلیل نوشتن عقاید شخصی خود در وبلاگ شخصی اش در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۱۳۸۹ با یورش ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و مدت ۸ ماه در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات کرج تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت. وی به اتهام تبلیغ علیه نظام ، توهین به مقدسات و توهین به خامنه ای به ۴ سال زندان محکوم گردید. او در تاریخ ۱ شهریور ۹۳ با پایان یافتن دوران محکومیت غیر قانونی اش آزاد و مجددا در تاریخ ۸ مهرماه در حالیکه در سفر بسر می برد در ارومیه بازداشت شد.

وبلاگ نویس زندانی محمد رضا پورشجری از بیماریهایی همچون دیسک کمر و دردهای عضلانی، سینوزیت مزمن، سنگ کلیه، ورم غده پروستات و ناراحتی دستگاه گوارشی و مجاری ادرار رنج می برد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران بازداشت غیر قانونی این وبلاگ نویس ، نگهداری وی در سلولهای انفرادی و انتقال او به زندان مرکزی کرج بدون هیچ گونه اتهامی را محکوم می کند واز کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در ایران   است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران