انتقال نرگس محمدی از زندان به بیمارستان به دلیل مشکلات کلیه و صفرا

0
174

همسر نرگس محمدی فعال حقوق بشر که از اردبیهشت ۹۴ در زندان به سر می‌برد گفت او صبح شنبه ۹ تیرماه به دلیل درد شدید کلیه از زندان اوین به بیمارستان منتقل شده و همچنان در بیمارستان به سر می‌برد. به گفته آقای رحمانی او از سال ۹۵  دچار مشکلات کلیه و کیسه صفرا است اما معاینات پزشکی او تاکنون به تعویق افتاده بود.

تقی رحمانی گفت نیمه شب جمعه هشتم تیرماه حال نرگس در بند زنان زندان اوین بد شده و «اول او را به بهداری بردند اما به علت درد شدید بالاخره بهداری دستور اعزام او را به بیمارستان صادر کرد و او صبح شنبه به بیمارستان منتقل شد. تا جایی که اطلاع دارم پزشکان در حال بررسی کیسه صفرا و سنگ کلیه‌اش هستند. هنوز نمی‌دانم آیا نرگس نیاز به عمل جراحی دارد و تا چه زمانی در بیمارستان خواهد ماند.»

تقی رحمانی گفت همسرش از اواسط سال ۹۵ مواجه با درد کلیه بوده و نیاز به معاینات پزشکی داشته اما به مدت دو سال انتقال او به بیمارستان و انجام آزمایشات به تعویق افتاده است: «اواسط سال ۹۵ دکتر دستور بررسی کلیه و کیسه صفرا او را داده بود اما اعزام او به بیمارستان برای انجام آزمایشات به دلیل مشکلاتی صورت نگرفت.»

آقای رحمانی در ادامه گفت: «رسیدگی مناسب پزشکی در زندان‌های ایران به هر علتی مرسوم نیست و گاهی هم با کینه‌توزی با برخی از زندانیان همراه می‌شود و امر مراقبت‌های پزشکی را به تعویق می‌اندازد.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ به گفته همسر نرگس محمدی فعال حقوق بشر او از زمان بازداشت در اردبیهشت ۹۴ تاکنون که بیش از سه سال می‌گذرد حتی از «یک روز مرخصی» نیز علیرغم قانون برخوردار نبوده است. او با حکم ۱۰ سال حبس با اتهامات تکراری مواجه است.