انتقال مصطفی دانشجو به بهداری زندان در اثر حمله تنفسی

0
334

نیمه شب گذشته مصطفی دانشجو در پی حمله تنفسی به بهداری مرکزی اوین منتقل شد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور، مصطفی دانشجو، وکیل دادگستری و فعال حقوق دراویش که به بیماری آسم شدید و آریتمی قلبی مبتلاست نیمه شب گذشته در پی حمله تنفسی به بهداری مرکزی اوین منتقل و پس از چند ساعت به بند ۸ عودت داده شد.

مصطفی دانشجو از تاریخ اول بهمن ماه که در حین درمان و بدون ترخیص پزشک از بیمارستان به زندان بازگردانده شد از مصرف داروهای پزشک فوق تخصص خود محروم بوده و مقامات قضایی تاکنون مجوز انتقال وی به مراکز تخصصی را نداده‌اند.

این درحالی است که این زندانی در یکی از پر ازدحام‌ترین بندهای زندان، بند ۸، نگه داشته می‌شود که این شرایط می‌تواند باعث تشدید بیماری و بروز حملات قلبی و خطرات احتمالی جانی را برای وی در پی داشته باشد.

در گزارش نظریه پزشکی قانونی این درویش و زندانی بیمار آمده است که: «نامبرده مبتلا به آسم برونشیرال شدید و مقاوم به درمان از تاریخ ۸۱/۸/۱۲ و عدم پاسخ مناسب به درمان با توجه به شرایط نامبرده همواره باید دسترسی به مراکز فوق تخصصی و پزشک معالج فوق تخصص ریه و قلب داشته باشد. تا تعیین میزان فعالیت و تنظیم دارو‌ها بر اساس تست‌های عملکرد ریوی صورت گیرد…. باید از شرایطی که منجر به تشدید بیماری می‌شود از جمله فضای نامناسب، محیط‌های سربسته با تهویه کم و ناکافی، استرس، تماس با آلاینده‌های محیطی و آلرژن اجتناب کند»