انتقال محمدعلی طاهری به بند جرائم موادمخدر و معتادین زندان تهران

0
245

محمدعلی طاهری که پس از گذشت بیش از ۵ ماه از اتمام قرار بازداشت‌موقت و با وجود سپردن وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی همچنان در حبس غیرقانونی به سر می‌برد، در اقدامی غیرقانونی به بند معتادان و جرائم مواد مخدر زندان تهران بزرگ (فشافویه) منتقل شده است.

طبق گزارشات رسیده آقای طاهری ۱۱ تیرماه ۹۷ از بند ۲-الف زندان اوین با اعمال نفوذ قرارگاه ثارالله به بند معتادان زندان فشافویه منتقل شده‌است.

انتقال بنیانگذار دو طب مکمل فرادرمانی و سایمنتولوژی به زندان فشافویه که به آلوده بودن محیط و وسایل شخصی زندانیان معروف است، تا جایی که بسیاری از زندانیان سیاسی-امنیتی-عقیدتی پس از انتقال به آن دست به اعتصاب غذا زده و درخواست بازگشت به زندان اوین را داشته‌اند نگرانی شاگردان و هواداران محمدعلی طاهری را به همراه داشته‌است.

آقای طاهری که در آخرین مرخصی خود جسمی مشکوک به آلودگی از گوشش خارج شد، انتقال وی به زندان فشافویه توسط قرارگاه ثارالله و نظریه حذف فیزیکی پس از نافرجام ماندن اعدام ایشان را قوت بخشیده و باعث افزایش نگرانی هواداران و شاگردان آقای طاهری شده‌است.
بند جرائم مواد مخدر که محل نگه‌داری حدود ۴۰۰ تن از معتادین که تعداد انگشت‌شماری از آنان سالم و اکثریت آلوده به ویروس H.I.V و بیماری‌های مسری دیگری چون گال هستند، محیطی بسیار آلوده و عفونی است.

درحالی که قانوناً آقای طاهری پس از صدور حکم غیرقانونی ۵ ساله توسط قاضی فاسد ابوالقاسم صلواتی تا برگزاری دادگاه تجدید نظر باید و پس از سپردن وثیقه باید آزاد و بیرون از زندان باشد، اما در ادامه روند غیرقانونی رسیدگی به پرونده ایشان نه تنها آزاد نشده‌اند بلکه به محیطی آلوده و بند معتادان زندان فشافویه منتقل شده‌اند.
منابع آگاه با اشاره به اینکه در برگه‌ی وضعیت اعلام وضعیت زندان، دلیل بازداشت آقای طاهری را اتهام ارتداد و سب‌النبی که پیش‌تر در تاریخ ۱۳ تیرماه ۹۵ قرار منع‌تعقیب برای این اتهامات صادر شده‌است، ثبت شده، این اقدام را دلیل دیگری برای نگرانی در باب ترور آقای طاهری را دانسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری عرفان؛ محمدعلی طاهری در سومین شکوائیه خود که تقدیم کمیسیون اصل نود مجلس شده‌است با اشاره به تلاش قرارگاه ثارالله در جهت حذف فیزیکی و قتل عمد خود و دیگر زندانیان روش‌های مختلف و غیرانسانی مسئولان زندان و بازجویان سپاه را تشریح کرده‌است.