انتقال محمدعلی طاهری از بیمارستان شهید رجایی به زندان اوین

0
139

محمدعلی طاهری در بیست و هفتمین روز از اعتصاب و پس از پنج روز بستری بودن در بیمارستان رجایی، به سلول انفرادی بند ۲-الف زندان اوین برگردانده شد.

محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی که از اردیبهشت ۱۳۹۰ در سلول انفرادی بند ۲- الف سپاه پاسداران در زندان اوین بوده است، روزجمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ از بیمارستان به زندان منتقل شد.

سحام نیوز گزارش کرد، محمدعلی طاهری از اول محرم(۴ آبان ۱۳۹۳) دراعتراض به وضعیت نامعلوم و بازبودن پرونده اتهاماتش، از جمله«اتهام افساد فی الارض»، دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرده تا بسته شدن«پرونده افساد فی الارض»، دست از اعتصاب غذا نخواهد کشید.

سیدابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور روز سه شنبه ۲۷ آبان به ملاقات محمد علی طاهری در بیمارستان رفته بود تا با ارائه پیشنهادات و وعده‌هایی، وی را وادار به شکستن اعتصاب غذایش کند، اما با رد این پیشنهاد ازطرف آقای طاهری، وی روز گذشته درحالی که هنوز دراعتصاب غذا بود و به دلیل ضعف جسمانی ناشی از اعتصاب غذا، در شرایط مناسبی به سر نمی برد، به سول انفرادی بند ۲-الف زندان اوین انتقال یافت.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان، محمد علی طاهری بنیان‌گذار طب مکمل ایرانی، فرادرمانی وسایمنتولوژی و نظریه‌ پیوند شعوری است که بنام موسسه فرهنگی هنری «عرفان حلقه» در دهه ۱۳۸۰به ثبت رسیده است. طاهری علیرغم اینکه فعالیت‌هایش در گذشته مورد توجه نظام جمهوری اسلامی بوده و از آن تقدیر شده، از اواخر سال ۱۳۸۹ و پس از گسترده‌تر شدن دامنهٔ مخاطبانش، با محدودیت‌های گسترده‌ای روبرو شده که در نتیجه اعمال این محدودیت‌ها مجبور به توقف کلیه فعالیت‌های خود از تاریخ ۱۰ مردادماه سال ۱۳۸۹ شده‌است.

محمدعلی طاهری درحالی از بیمارستان به زندان اوین بازگردانده شد که هنوز دراعتصاب غذاست و تهدید شده است که اگر به اعتصاب غذایش ادامه دهد، حکم ارتداد وب تایید و امضا خواهد شد.